חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בלעדי! ראיון של ד"ר אדי כהן עם איש עסקים כוויתי: "הפלסטינים תקעו לנו סכין בגב"

ג'אסם אל ג'רייד, איש עסקים כוויתי שהתמודד בעבר לפרלמנט של כווית, בראיון לד"ר אדי כהן על המצב במזרח התיכון, היחסים בין ישראל לכווית והסכין שהפלסטינים תקעו להם בגב

שתפו :

ד"ר אדי כהן

ג'אסם אל ג'רייד הוא איש עסקים כווייתי שמגדיר את עצמו ליברלי, ובזמן שהותו בחו"ל הוא מתראיין לד"ר אדי כהן וחושף את אכזבתו מהפלסטינים, בעיניים של כווייתי שנפגע מהם בזמן פלישת עיראק למדינתו: "אני ממשפחה פטריוטית מאוד ואבי עבד במוסדות המדינה והיה עוזר לפלסטינים הרבה", מספר ג'רייד. "במהלך פלישת המשטר של עיראק, נקרעה מכווית הריבונות שלה והלגיטימציה שלה להנהיג את המדינה. זו הייתה פלישה פלסטינית-עיראקית".

ג'רייד מתאר כיצד כ-400,000 פלסטינים, שקיבלו מחסה מתושבי כווית, שקיבלו מהם מזון ומקומות עבודה, פעלו נגדם: "אנחנו עזרנו להם לקבוע את מושבם בכווית, והם שיתפו איתם פעולה. הם קמו עלינו שעזרנו להם ונשכו את היד שהגישה להם עזרה בעבר", הוא מספר. "הייתה לנו מערכת יחסים נהדרת עם משפחה מסוימת, והפלסטינים היו מצביעים על בתים של משפחות שמקורבות לשלטון, כדי שיהרגו אותם". בתיאור מצמרר הוא מספר כיצד הם החלו לפחד משכניהם הפלסטינים יותר מאשר מחיילי צבאו של סדאם חוסיין.

ג'אסם אל ג'רייד היה ממובילי הדעה היחידים במדינתו שיצא נגד פרישה של שחקנים כוויתים כשהם משחקים מול ישראל, בטענה שהם מביאים לישראל את ההילה ואת הניצחון. בעבר הוא נעצר ונחקר על ידי פרקליטות כווית, מכיוון שהזמין את ידידו ד"ר אדי כהן לכווית: "כשאמרתי לך שאני רוצה לקבל אותך אצלנו במדינה, לא ידעתי שיחקרו אותי בפרקליטות בכווית. זה היה לא נעים. אמרתי להם שאני בעל דעה, ליברלי ואני מאמין בריבוי דעות. למה כווית לא יכולה לגלות סובלנות? האחים המוסלמים שולטים פה".

מה המסר שלו לעם ישראל ומה דעתו על נורמליזציה עם ישראל?

צפו בראיון המלא:

 

 

hofit
Author: hofit

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אבומאקזה מה
אבומאקזה מה
1 שנה לפני

כמעט 100 שנה הם מנסים וסופסוף הצליחו להשחיל לנו סכין ( של משחקי ילדים) בטאמבון

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום