חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מנהל שלוחת בנק SVB בישראל ידע לכאורה על הקריסה המתקרבת אך עודד אנשים להשקיע בו

טל רימר, יו"ר עמותת "האמת תנצח", בראיון לאורנה ישר על קריסת בנק SVB וההשלכות על ישראל 

שתפו :

תומר נויברג/פלאש90  

עמותת "האמת תנצח" עוסקת בחופש המידע לגבי הרשויות השונות ופעילה ברשתות החברתיות.

טל רימר, יו״ר העמותה, מתייחס בראיון לנפילת בנק SVB ולהשפעתו על ישראל. מדובר בבנק ה-16 בגודלו בארה"ב, אשר ליווה כ-50% מכלל חברות ההיי טק בישראל. יש לו שתי שלוחות בלבד מחוץ לארה"ב, כשהגדולה שבהן היא בארץ.

רימר מסביר שכחלק מהמחאה נגד הרפורמה המשפטית, כספים רבים הוזרמו לבנק הזה בכוונה כדי לפגוע בכלכלת ישראל. מטרתם של עינת גז מחברת פאפאיה וחבריה הייתה לנסות לבצע "run out"  – משיכת כספים כדי למוטט את המערכת הבנקאית בישראל.

אותו מהלך קרה לבנק SVB – הבנק קנה ב-2020 אגרות חוב של הממשל בריבית אפסית שהלכה וטיפסה, עד שנוצר גירעון של 17 מיליארד דולר. לקוחות הבנק – כולל גופים גדולים – משכו ממנו את כספם כשהבינו שהוא במצוקה, והביאו בכך לקריסתו.

רימר חושף כי הבעלים של הסניף בארץ ידע לכאורה על המצב ועדיין עודד משקיעים – יומיים לפני הקריסה – להשקיע כספים. "זו הונאה לכל דבר".

בעקבות נפילת SVB, התמוטטו בימים האחרונים בנקים נוספים
מהן ההשלכות הכלכליות?

צפו בראיון המלא

 

לאן נעלמו חברי הכנסת הערבים במאבק על הרפורמה המשפטית?

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
ביל
ביל
1 שנה לפני

מי שהוציא את הכסף למיטות כלכלת ישראל מדינת ישראל לא צריכה לעזור להם ומי שחושב שבפורטוגל פריירים פורטוגל כלכלה חלשה וללא האיחוד הארופי הם פושטים רגל למוטט את כלכלת ישראל יהיה קשה עים רזרבות של 270 מיליארד דולר לכן ההיטקיסטים הם בדיוק כל שאר העובדים בתעשיה וגם בלעדיהם ישראל תישרוד
אבל אין צורך יותר מידי לקחת אותם בחשבון עדיין ההי טק הוא רק 25 אחוז מהכנסות והיי טק הם בשפל גדול וזו עבודה ככל עבודה אחרת

אילן בורנשטיין
אילן בורנשטיין
1 שנה לפני

האם שלוחת הבנק פעלה בישראל כדין? האם היה צורך באישור בנק ישראל או הפיקוח על הבנקים על הפעלת הסניף בישראל? האם בנק ישראל נתן את אישורו או פיקח על הפעלת שלוחת הבנק בישראל?

אריה קפלן
אריה קפלן
1 שנה לפני

מי שמשך כספים מבנקים ישראלים על מנת למותת את
הבנקים הישראלים לא מגיע שיעזרו להם

אילן בורנשטיין
אילן בורנשטיין
1 שנה לפני

אם אכן הוצאו מישראל כספים לצרכים פוליטיים-כלכליים, על מנת להביא את מדינת ישראל למצב כלכלי קשה, תוך ניצול המצוקה שתיווצר בישראל, לסחיטת תנאים מיוחדים עבור הסוחטים או עבור המפעילים או המדרבנים של הוצאת הכספים מישראל, אזי, יש צורך בחקירה מקיפה של הרשויות בישראל, למשל, כספים שגויסו ממשקיעים שונים בשוק ההון, למשל, גופים מוסדיים – קרנות פנסיה וקופות גמל – ואף משקיעים פרטיים – המשמשים בפועל למטרות מסוימות שאינן תואמות את התשקיפים שהופצו לציבור טרם גיוס הכספים – נכון, חלק מהכספים נוגעים לחוק הנוהג בארה"ב ושם אמורים להישפט – אך, בוודאי שחלק מהחשדות נוגעים להתנהלות בישראל ןרשויות החוק חייבות להתחיל מייד לטפל בחשדות ולמצות את הדין.

אילן בורנשטיין
אילן בורנשטיין
1 שנה לפני

חשוב לברר ולפרסם מייד את היקף הכספים שהוזרמו מישראל לבנק הקורס במסגרת המחאה החברתית (לפחות בתקופת המחאה החברתית המאיימת על הוצאת כספים מישראל) על מנת לשמש כבסיס לוועדת חקירה ממלכתית שעניינה הניסיון לגרום לקריסה כלכלית בישראל. צריך להבין, מי ששלח ידו בניסיון לגרום לקריסת כלכלת ישראל – צריך להיבדק ולמצות איתו את הדין – אם מדובר בכסף פרטי של אדם כזה או אחר – יש לנהוג בהתאם, אם מדובר בכסף ציבורי – הדין הוא אחר לגמרי, אם מדובר בתאגידים פרטיים – יש כאן בעייה אחרת, והיא מעורבות תאגידים במחלוקת פוליטית ופעולות שאינן קבילות מבחינת מערכת החוק החל בעניין זה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום