Search
Close this search box.

עובדי מדינה והורים לילדים קטנים? כדאי שתקראו על תוספת מעונות

אפשר לבקש עד שבע שנים אחורה ולעיתים מדובר בתוספת של אלפי שקלים כך ששווה לנסות.

שתפו :

צילום: תומר נוייברג, פלאש 90

תוספת מעונות היא פשוט תוספת למשכורת של עובדות מדינה – מורות, עובדות סוציאליות וכמובן גם נשים שהן ראש אגף באוצר – כדי לעזור להן בהוצאות הטיפול בילדים עד גיל 5.

התוספת היא 317 שקלים לחודש לילד ראשון (על משרה מלאה), 214 לילד שני, ומילד שלישי והלאה אין תמיכה. שיסתדר עם השאריות מהאחים שלו, מה שנקרא. בכל אופן, קוראים לזה תוספת מעונות, אבל גם אם הילד בבית מקבלים עליו החזר; לא צריך להביא קבלות על המעון.  רוב העובדות מקבלות את הכסף כתוספת למשכורת, אבל בכל מקרה כדאי לוודא שקיבלתן. מה שהופך את כל הסיפור למעניין הוא ש – גם גברים זכאים לתוספת הזו, אם הם עובדי שירות המדינה, אבל הם צריכים להשקיע ולבקש אותה אקטיבית. כדי להיות זכאים בעצמם הם צריכים למלא טופס וגם לצרף אישור על כך שהאישה שלהם לא מקבלת כבר תמיכה דומה מהמעסיק שלה. אם היא עצמאית מספיקה הצהרה חתומה על ידה שהיא לא מקבלת משום מקור תמיכה דומה.

האם אפשר לבקש את התמיכה באופן רטרואקטיבי? כן!

אפשר לבקש עד שבע שנים אחורה. לפעמים זה יהיה קל (לדוגמה אם מדובר במשרד החינוך) ולפעמים מאד קשה (אם מדובר במעסיק שאינו המשרד עצמו) לקבל את הכסף חזרה. בכל אופן, שווה לנסות, מדובר על אלפים רבים של שקלים.

כדי לבקש את הכסף רטרו צריך למלא את הטופס ולצרף טבלה עם פרטיהם של כל הילדים שלא עברו גיל 12 (עד גיל 5 + שבע שנים אחורה). מצורף קישור לטופס הבקשה:

https://www.kolzchut.org.il/w/he/images/5/55/2301%D7%98%D7%95%D7%A4%D7%A1_%D7%9E%D7%93%D7%A3.pdf

שנשמע בשורות טובות וחזרה לשגרה במהרה. ואל תשכחו לבקש את תוספת המעונות (אם היא מגיעה לכם), ולזכור שתה חם ביום קר עושה נפלאות למצב הרוח.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום