חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העתידן שחזה את אסון התאומים: מהי השיטה שלו ומה צפוי לנו בשנים הבאות? המסע לעתיד – פרק 1

הפרופ' העתידן דוד פסיג משוחח עם אלעזר שטורם בפרק ראשון בסדרה ״המסע לעתיד״, על האירועים שחזה והתרחשו ועל המודל שמנחה אותו

שתפו :

פלאש 90

המתודה שמנחה את פרופ' דוד פסיג וחוקרי עתיד אחרים היא כזו: "ההנחה היא שאם דפוס כלשהו חוזר על עצמו כל 80 שנה במשך 500 שנים – סביר שימשיך להתפתח".

חוקרים מצאו שבעולם המערבי – בתחילת המחזור בן 80 השנים – ישנו אירוע שמזעזע את החברה, מה שמביא ליצירת סדר עולמי חדש. לדברי פסיג, אנו מצויים כעת בסופו של המחזור השביעי ב-500 השנה, שהחל עם מלחמת העולם השנייה.

על פי המודל הזה הצליח פרופ' פסיג לחזות את אסון התאומים: "כשעושים את החשבון – כבר בתחילת שנות ה-90 ההערכה הייתה שהמשבר הגדול הבא יחל בתחילת שנות ה-2000, שלרוב מתבטא בתקיפת הסמלים של הסדר הקיים". פסיג סבר שתהיה פגיעה בבניין משמעותי שמסמל את העולם החדש, ולא טעה.

ב-2008 כתב פרופ' פסיג שב-2020 רוסיה תפלוש לאוקראינה: "ההנחה הייתה שלאחר 20 שנה, הסדר הקיים יתמוטט במעשה אלימות או פלישה למדינה שהתאפיינה בסדר הקודם".

עוד התייחס פרופ' פסיג ל"תוכנית מרשל" – שבה האמריקאים יצרו חזון חדש שהחליף את המלחמות העקובות מדם בהשקעה כלכלית במדינות הכבושות. בהמשך ארה"ב נסוגה מהמדיניות הזו, וברית המועצות נכנסה למשחק כדי לקחת חלק בעיצוב הסדר העולמי. "הסדר לפיו יש שוטר עולמי ופותרים קונפליקטים במשא ומתן ולא במלחמות – קרס".

כיצד משתלבות המלחמות בישראל במודל העולמי? לדברי פרופ' פסיג, "ההנחה שמדובר בסכסוך איזורי היא שגויה – למעשה הוא חלק מסכסוך הרבה יותר גדול".

צפו בפרק המלא

תא"ל במיל' אפי איתם: זו ההתרעה הקריטית שאהוד ברק התעלם ממנה

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום