חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איש מרצ: "לחזקים נותנים יותר ולחלשים לוקחים את הזכויות"

פרופ' אלכסנדר קדר מוביל את המאבק לצדק חלוקתי בקרקעות כבר כמה עשרות שנים. בראיון ליגאל מלכה הוא מציג כיצד הפוליטיקאים, במיוחד במפלגות השמאל, מעוניינים לשמר את הסדר הישן על חשבון הפריפריה

שתפו :

צילום: רוי אלימה, פלאש 90

הטענה לאי צדק חלוקתי בישראל מתייחסת כבר שנים רבות למגוון משאבים שאותם המדינה חילקה מיום הקמתה ועד היום, כגון: קרקעות, סיוע כספי ובשנים האחרונות גם רווחים ממשאבים טבעיים כגון גז.

הטענה הושמעה פעמים רבות בהקשר לחלוקת קרקעות המדינה לקיבוצים ולמושבים. בבסיס הטענה אי הצדק שבין בעלי הנחלות בקיבוצים לאלו העירוניים וכן לעובדה שחלק הארי של קרקעות המדינה הופנה לאוכלוסיה האשכנזית ואילו המזרחים קופחו בחלוקה זו. בית המשפט העליון הצדיק טענה זו בבג"ץ הקרקעות והורה למדינה לפעול לתיקון העוול ולהמנע מלהעמיקו, אבל לדבריו של פרופ' אלכסנדר קדר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה ונשיא האגודה לצדק חלוקתי, הפסיקה בבג"ץ לא שינתה באופן מהותי את המצב.

בראיון ליגאל מלכה מסביר פרופ' קדר כיצד זה בא לידי ביטוי בפועל: "יש פה הפרטה חלקית של הקרקע. לחזקים נותנים יותר זכויות קניין ולחלשים לוקחים את הזכויות. אם נולדת בגבעת עמל אז אתה פולש, אם נולדת בשיכון צמרת לא רק שתהיה חוכר לדורות אלא שגם תקבל בעלות".

קדר: "אני חבר מרצ, אני איש שמאל חברתי. באתי למרצ ואמרתי להם בואו נעשה מאבק ונדבר על הזכות לדיור, דיור ציבורי, משכנתאות ולא הצלחתי. המבנה הגדול של מפלגות השמאל נשלט על ידי הסדר הישן שרוצה לשמר את המצב".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

גלי בת חורין: כל מערכת המשפט נגועה בבג״ציזם, כולנו נתינים של אהרון ברק

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
11 חודשים לפני

כמו כל הפריצים תאבי הכוח והשלטון

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום