חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הציונות הדתית נתפסה במשך השנים כמתנשאת על הליכוד ועל הפריפריה"

יגאל מלכה וזיו מאור בדיון על היחסים המורכבים והמתוחים בין הציונות הדתית למצביעי הליכוד. על התנשאות, על שיתוף פעולה ומה בוודאות לא האלטרנטיבה

שתפו :

צילום: יונתן זינדל פלאש90

לאחרונה התפרסם סרטון של מפגש שיח בין רבני הר עציון לבין מובילי המחאה נגד חקיקת תיקון מערכת המשפט שהתקיים בבית בן גוריון בתל אביב ביוזמת ח"כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי. בסרטון נראים ראשי הישיבות והמשתתפים מהציונות הדתית מתנערים ממצביעי הליכוד ומבצלאל סמוטריץ'.

בשיח בין מגישי ערוץ TOV יגאל מלכה וזיו מאור צפות סוגיות הפילוג בתוך המחנה הלאומי- אמוני. יגאל מלכה: "הסיפור של המאבק בין הציונות הדתית לפריפריה תמיד נמצא שם. זה לא מגיע משום מקום וזה יושב על משהו. צריך לזכור שהרבה מהלכים של הציונות הדתית נתפסו כאליטיסטים שמסתכלים על מצביעי הליכוד כחסרי אידאולוגיה ו"רק ביבי" ודברים דומים. ואנחנו רואים שמה שבאמת מטריד את הליכוד זה הזהות היהודית, מסורת ושורשיות מאשר אם יהיה ביבי או מישהו אחר".

עם כל זאת למלכה חשוב להדגיש: "זה נכון שהשמאל מנצל את הבקיעים האלה בין הליכוד לציונות הדתית, אבל זה לא אומר שהשמאל הוא האלטרנטיבה שלנו כי  השמאל לא מציג דרך אמונית שמציגה את הזכות של עם ישראל על ארץ ישראל. המחלוקות בינינו הן לשם שמיים וזה לא מפחיד אותי. מה שמפחיד אותי זה שאנחנו רואים בציבור הדתי לאומי אנשים כמו ראשי ישיבות שמתרפסים בפני הצד השני ואת השותפים הטבעיים שלהם הם הופכים לבדיחה".

צפו בדיון באולפן ערוץ TOV

דנה ורון לא מתנצלת: "אני לא דתיית מחמד"

צפו בדיון באולפן ערוץ TOV

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
11 חודשים לפני

כמו כל אליטה אשכנזית עצוב לומר אולי יתפכחו להבין

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום