חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד ארגונים בישראל נופלים כל שנה בחודש אפריל למלכודות מתקפות הסייבר?

אחרי המתקפות על אתרי הטכניון, דואר ישראל והבנקים, מסבירה המומחית לסיכוני סייבר, בראיון ליוסף רוסו, מדוע זה קורה וכיצד ניתן להמנע מכך

שתפו :

הטכניון. Photo by Hadas Parush/Flash90     

ישראל הייתה נתונה בתקופה האחרונה להתקפות סייבר. עינת מירון מתארת כי כבר מעל לעשור ישראל מתמודדת בכל שנה, סביב תאריך השבעה באפריל, עם מתקפות סייבר קבועות מצד קבוצות שונות ברחבי העולם. הן מיועדות לייצר בעיקר נזק מנטלי ולזרוע פניקה בקרב הציבור שלא יצליח להכנס לאתר אינטרנט אלא יקבל במקומו תכנים פרו-פלסטיניים.

לדברי מירון, "אלו לא מתקפות הרסניות ומסובכות, אך ארגונים בישראל ממשיכים ליפול למלכודת הזו". עם זאת, לעיתים המתקפות הללו מהוות מסך עשן לכאלו איכותיות יותר, שגורמות לנזק, כמו המתקפה על דואר ישראל ועל בקרי ההשקיה – שמאחוריה עומדים כנראה האיראנים.

מה עושים במצב כזה?
מירון מדגישה כי חשוב להחליף סיסמאות מדי פעם באתרים ובנתבים, וכן לבצע עדכוני תוכנה, אך החשיבות העיקרית היא בהגדרת נהלים ובהתנהלות שוטפת של החברה. מעבר לכך, בכל מערכת יש לטפל בצורה מותאמת, על פי מאפייניה ועל פי אופי המתקפה.

מירון מבהירה כי העובדה שהציבור נחשף לאירוע מתקפת סייבר בתחילתו, ואולי אף מצליח לקבל את השירות באתר אחרי מספר ימים בלבד, אינה אומרת שבזאת מסתיים העניין. בפועל, האירוע נמשך מבחינת החברה שנפגעה מספר חודשים נוספים – טכנולוגית, עסקית ומשפטית.

צפו בראיון המלא

 

ד״ר חיים שיין: "אסתר חיות היא ראש מפלגת בית המשפט העליון"

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום