חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגיע הזמן לנפץ את המיתוס על האידיליה שהיתה ליהודים בארצות האסלאם

אופיר טובול, מייסד תנועת "תור הזהב", מתאר בראיון לללי דרעי את התמיכה הגורפת של ההנהגה הערבית בנאציזם, תוך שהוא מנפץ את האידיליה שאופפת את היסטוריית יהודי המזרח  

שתפו :

אל-חוסייני בפגישה עם היטלר, נובמבר 1941. ויקיפדיה

במשך שנים השיח על יהדות המזרח נשלט בידי אנשי שמאל שהדגישו את הקרבה שהייתה בין יהודי ארצות ערב למוסלמים במדינות בהן חיו, בלי לתאר את הפוגרומים שסבלו מהם. לדברי אופיר טובול שפרסם פוסט בנושא, "ביום השואה חשוב לדבר על הרדיפות מהן סבלו יהודים בכל רחבי העולם ולא רק באירופה".

במלחמת העולם השניה העולם הערבי התנגד לשלטון בריטניה וצרפת במדינות האסלאם, מה שהביא אותו לתמוך בגרמניה. אך התמיכה הזו לא נבעה רק מאינטרסים פוליטיים טהורים, אלא גם מהזדהות עם ערכי האנטישמיות של הנאציזם – שמושרשים גם באסלאם עוד מראשיתו, בשל המאבק בין ישמעאל ליצחק על ירושת אברהם.

טובול מבהיר כי "לא נוכל להתקדם בסכסוך עם הערבים, כל עוד הם לא יגיעו להכרה שאנחנו לא חוזרים לאירופה". הוא מביע תקווה כי הסכמי אברהם יחוללו שינוי בתפיסה הערבית, ומבהיר כי ניצני השינוי כבר מתרחשים: במרוקו בתי ספר יהודיים קיימו השנה לראשונה טקסים לזיכרון השואה, וכן משלחת של מנהיגים מצפון אפריקה השתתפה במצעד החיים באושוויץ – "אלו דברים קריטיים".

האם חיזוק הזהות היהודית בחברה הישראלית ישפיע על הקשר עם העולם הערבי?

צפו בראיון המלא

כשלא מחילים ריבונות – הופכים ל"כובשים"

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום