חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נדרתי שאם אשרוד אקרא לבני על שם המפקד שנהרג

איציק נגרקר, שהיה לוחם שריון בקרב בתל-סאקי במלחמת יום-כיפור, מספר בשיחה עם אורנה ישר את סיפורו המטלטל

שתפו :

סגן יואב יקיר ז"ל / אישציפור

עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים נלחם איציק נגרקר – לוחם שריון – עם החטיבה שבלמה את הסורים באיזור תל-סאקי. מפקד המחלקה – יואב יקיר הי״ד שנותר ללא תחמושת, החליט לירות על הנגמ"שים הסוריים באש מקלעים. הסורים ירו לעברו, והוא נהרג.

בלילה התבקשה החטיבה להגיע לתל-סאקי ולהתחמש מהטנק הפגוע של חטיבה 7 שעמד שם. נגרקר שנכנס לטנק ראה את גופת מפקדו – יואב יקיר ז"ל. "באתי ממשפחת מצוקה, ויואב היה נוסע אליי הביתה בטרמפים ונותן דמי כיס לאחים שלי. החלטתי שאני לא מפקיר את הגופה שלו לחסדי הסורים. תוך כדי שאני מושך את גופתו דרך הטנק נדרתי נדר שאם אני שורד את המלחמה – אני מתחתן וקורא לבן שלי על שמו".

אבל עוד לפני החזרה הביתה, עבר נגרקר תלאות שכללו נפילה בשבי הסורי;

לאחר התפוצצות שני מטוסים ישראלים על ידי הסורים, קיבלו  נגרקר ושאר לוחמי החטיבה הוראה להמתין בבונקר של תל-סאקי ולחכות לפינוי. לאחר שנזרק רימון סורי לבונקר, יצא נגרקר החוצה בידיים מורמות והבהיר לסורים שהשאר מתים. "הפכתי אדיש לגבי השאלה האם אחיה או אמות – כבר לא חשבתי על כלום". לאחר שספג פציעות מהירי לעברו, נלקח נגרקר בשבי, בהנחה שהוא טייס שיוכל לספק מידע. בשבי עברו נגרקר והשבויים הישראלים האחרים סדרת עינויים שכללו מכות והרעבות.

לאחר שמונה חודשים השתחרר נגרקר מהשבי, ואז גילה לתדהמתו שרוב חבריו מהבונקר בתל-סאקי ניצלו, ושהם מחכים לו בבית. "יגידו מה שרוצים, אבל לזכותי נזקפים חייהם של 30 החבר'ה האלה". בשלט בתל-סאקי נכתב: "מכאן יצא רב"ט יצחק נגרקר להודיע לסורים שכולם הרוגים וכך הציל את חיי הנותרים בבונקר".

נגרקר לא שכח את הנדר: חודש וחצי לאחר ששב הביתה, הוא התחתן, וקרא לבנו הבכור על שם מפקדו שנפל, כשאביו של יואב יקיר ז"ל שימש כסנדק.

צפו בראיון המלא

שתי דוסיות עם מגדל על הראש מול ארי שביט אחד

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום