חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' דיסקין: החקיקה היא רק המלצה – מי אומר את המילה האחרונה?

מושב הכנסת החל - וכעת בוחנים כולם האם היא תצליח להעביר איזשהו שבב מהרפורמה המשפטית? פרופ' אברהם דיסקין, מומחה למדע המדינה, מנסה לענות על כך בראיון לעו"ד זיו מאור

שתפו :

Photo by Erik Marmor/Flash90

טור של פרופ' יובל אלבשן ב-ynet הפך להיות סוג של תנ"ך עבור מתנגדי הרפורמה. הוא מונה 141 הצעות חוק של הממשלה, שלטענתו, הן ליבת הרפורמה המשפטית, ולגבי כל אחת מהן הוא מסביר כיצד היא פוגעת בדמוקרטיה.

לדברי פרופ' דיסקין, שקרא את המסמך, "אלבשן כתב מפורשות שברור כי חלקן הגדול של ההצעות המדוברות לא יעבור. כל הכבוד לו על כך, אך ברור שיש כאן סלקטיביות – כשהוא בחר 141 הצעות מסוימות מתוך 3,000 שהונחו על שולחן הממשלה מאז השבעתה".

הוא מוסיף כי לרוב הצעות החוק שמוגשות אין הרבה סיכויים שיעברו, גם כאשר לממשלה יש רוב ברור בכנסת, ולכן השימוש בהן על ידי אלבשן הוא בעיקר משעשע.

"כל השיח סביב הרפורמה מבוסס על עובדות מול הפצת חרדות, כשהאחרונה גוברת. במאמר של אלבשן משתמשים כדי להגביר חרדות חסרות שחר".

מדוע הקואליציה ממהרת לחוקק חוקים שהם כבר לשון החוק, אם השופטים והיועמ"שים מסרבים למלא אותו ממילא?

אהרון ברק כתב לא פחות מחמישה כרכים על כך שלשון החוק אינה מחייבת, אלא הפרשנות התכליתית. עם זאת, דיסקין סבור שחקיקה נוספת יכולה לחדד את החוקים הקיימים. אם גם היא לא תתקבל – "המערכת תתמוטט לחלוטין".

האם בית המשפט נוהג לאחרונה בריסון בפסיקתו?

צפו בראיון המלא

אלדד יניב: הסכמה על הרפורמה תוביל למפץ פוליטי

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום