חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב והפרופסור על מוסר במלחמה: אין מדינה שהשקיעה מאמץ כל כך גדול כדי שלא יפגעו אנשים חפים מפשע

הרב אורי שרקי והפרופסור דן שיפטן דנים על מוסר במלחמה, האם מותר לפגוע בחפים מפשע ועד כמה ישראל צריכה להזהר במלחמתה בטרור

שתפו :

צילום: דוד כהן, פלאש 90

במהלך מבצע "מגן וחץ" פורסם כי ישראל הרגה כעשרה בלתי מעורבים ביניהם אזרח רוסי, אישה וילדים. הרב אורי שרקי ופרופסור דן שיפטן דנים באולפן עם אלעזר שטורם על גבולות ומוסר המלחמה הרצוי.

פרופ' שיפטן סבור כי ישראל עשתה ועושה את המאמצים הגדולים ביותר בתולדות האנושות כדי לא לפגוע בחפים מפשע וכך צריך: "הגבול נקבע לפי מה שהחברה הישראלית מרשה לצה"ל לעשות בשמה. אנחנו לא מושלמים אבל אנחנו יותר טובים מכל המין האנושי בכל תולדות המין האנושי. אין מדינה שהייתה במלחמה באיום ישיר על אזרחיה שהשקיעה מאמץ כל כך גדול כדי שלא יפגעו אנשים חפים מפשע".

שיפטן: "אף אחד לא יגיד לנו שאנחנו מזלזלים בחיילי צה"ל אם נהרג חייל מאש של צה"ל. אז גם אם נהרגים בני משפחה של טרוריסטים זה חבל, אבל אם צריך לוותר על המלחמה בטרור בגלל הסכנה שייפגעו בלתי מעורבים, מי שמציע את זה מציע לנו להתאבד. הטהרנים שמנסים לקעקע את יכולתה של חברה בת תרבות להתגונן מול ברברים. יש כאן טובים ורעים. יש חברה פלסטינית שדמות המופת שלה הוא רוצח ברברי נחות, ומולם החברה הכי טובה בתולדות המין האנושי. הערך העליון הוא שאין חסינות לברברים".

הרב אורי שרקי הדגיש בדיון שלפני השאלה מה מוסרי במלחמה צריך לברר כמה מושגי יסוד: "האויב אינו רשע, האויב הוא אויב, הוא אומר, "לכן ההבחנה בין נושא נשק לבין אוכלוסיה אזרחית היא לא הבחנה ברורה. כשבעלות הברית הפציצו את דרזדן או את הירושימה, השיקול היה לסיים את המלחמה. כלומר, השאלה של מוסר במלחמה, יותר מהשאלה במי אני פוגע – השאלה היא האם המלחמה צודקת. אם היא צודקת מה שצריך כדי לנצח – זה מה שייעשה".

צפו בדיון המרתק באולפן ערוץ TOV

 

אלוף במיל׳ גרשון הכהן: הציונות הדתית טועה כשהיא מסמנת איש צבא דתי כ״משלנו״

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
1 שנה לפני

לא לשכוח את שבע בן ביכרי שאלמלא אותה אשה חכמה לא היה נשאר אחד מאותו המקום כולל נשים וילדים

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום