חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנג׳ל מרוויחה או מפסידה מהחרם? – התשובה

זהו השבוע השלישי לחרם של החרדים על מאפיית אנג'ל, ובמקום להתנצל - היא ממשיכה לטפס לצמרת העץ גם במחיר פיטורים והפסדים

שתפו :

פלאש 90

סיפור החרם על מאפיית אנג'ל נמצא בשבוע השלישי. מאז ועד עכשיו אף גורם רשמי של החברה לא הוציא הודעה רשמית בהקשר לאותו חרם ודרכי טיפול לסיום המשבר. מדי פעם צצים כל מיני דיווחים בתקשורת שמאפיית אנג'ל דוקא מרוצה מהחרם. זאת כי היא בכלל מפסידה כסף בייצור הלחם המפוקח שעד לאחרונה, החברה החרדית צרכה את הלחם המפוקח בהיקף נרחב.

ניסו לצייר בתקשורת הכללית שאולי עכשיו אנג׳ל קיבלה הזדמנות ל"מיתוג מחדש". הלחמים היותר מיוחדים ויקרים שמרוויחים עליהם, הציבור הכללי יצרוך אותם אותם כי זה הפך לסמל של "מאבק חברתי" כקונטרה לחרם החרדי.

ניסו כנראה מאחורי הקלעים "לגייס" את גיא לרר מגיש "הצינור", ביום רביעי האחרון כך כתב לרר : "אז למה החרם החרדי על אנג׳ל נכשל? אחוזי הרווח על הלא מפוקח הם פי שלושה מאשר על המפוקח. משמע שעל כל שלוש כיכרות חרם חרדיות מספיקה כיכר ליברלית אחת לקיזוז. ועל כל לחם מפונפן ליברלי שנקנה במחאה על המחאה צריך עשר כיכרות מפוקחות בערך. כך מסבירים מדפים ריקים ועליה ברווחים".

"עליה ברווחים"? נשמע לי קצת מופרך והלכתי לבדוק נתונים מספריים בסיסיים. וראיתי שבתאריך  4.5.23 (ערב החרם ) מחיר המניה עמד על 3,756 ₪ . בדקתי הבוקר ביום שישי 19.5.23 את מחיר הסגירה יום קודם וגיליתי שהמחיר הוא 3,627 ₪. רגע, אבל אמרו ב"צינור" שיש "עליה ברווחים"? איך זה לא משקף כבר את מחיר המניה? יוצא שמתחילת המחאה המניה כבר איבדה כ3.5% מערכה. האם לזה אפשר לקרוא "עליה ברווחים" ?

בשולי הדברים:  מתחילת החודש , המניה איבדה מעל 4% מערכה , לכן אפשר להסיק מסקנה פשוטה,  שלא הייתה פה רק תנודתיות רגילה של המניה, אלא "אירוע" שמצדיק ירידה כזאת, בטווח הזמן הזה).

ביום חמישי, דווקא עיתונאי חרדי, אברהם גרינצייג פירסם שהחרם כן משפיע על החברה . "במקביל לקמפיין המפונפן על כמה אנג'ל בכלל מרוויחה מהמחאה החרדית: אנג'ל מתחילה לסגור סניפים ולפטר עובדים. סניף אנג'ל ברמת שלמה נסגר. העובדים נקראו הבוקר והוסבר להם שבגלל המצב הם מפוטרים והסניף ייסגר ב1 ליוני".

לפתע נזכרתי שאני הקטן, בטור שלי באתר TOV לפני כשבועיים, חששתי שיגיע השלב של  אטימות החברה: "אני מאוד מקווה שהם לא יתחילו מהלך של "שימוע" לעובדי החברה לאור ההפסדים, כי זה רק ימחיש שהחברה תעדיף לפגוע בעצמה ולא להתעלות על עצמה".

השבוע, אותו בר לב שממנו החל הקצף, ניסה בכלל להתנער מכך שהוא הפגין מתחת לביתו של הרב אדלשטיין: ״לא עמדתי מול הבית של ראש הישיבה, לא אמרתי שום דבר בגנותו של רב. זה היה אירוע בבני ברק, לא הוצאתי מילה מהפה שלי, לא דיברתי בכלל. לא ברמקול ולא בשום דבר. אף אחד מהנואמים האחרים לא אמר משהו נגד הרב. היינו מול בניין העירייה או משהו כזה״.

בכל אותם דברים של בר לב הייתה חסרה לי מילה כמו "סליחה"  או "מתנצל" או "משהו כזה" – כמו שאמר. אבל גם בשישי הזה, החרם נמשך. הבוקר קניתי חלות מסופר חרדי בעיר טבריה ולא הייתה אף חלה אחת של "אנג'ל".

העיתונאי מני גרא שוורץ, מעביר אותו מסר: "גם ביום שישי זה, חלות אנג'ל נותרות בערימות. וזה בחנויות בירושלים שמביאות אנג'ל, חלקן חדלו מלהביא. שמעתי כבר 3 קונים – לא חרדים – שמעירים למוכרים "למה אתם מביאים אנג'ל?".

אז מה היה לנו כאן? חרם שהתחיל ממחאה של "אחים לנשק" שבראשם עמד יו"ר דירקטוריון אנג'ל, עמר בר לב, שהפגינו מתחת לביתו של הגאון הרב אדלשטיין. חרם חרדי שפרץ בתגובה ועדיין נמשך. במקביל, ניסיון לטשטש את הפסדי החברה.

השבוע בדיוק נסיים לקרוא את הפרק השישי והאחרון בפרקי אבות. באחד הפרקים, בפרק ב, בעצם נעוץ ההסבר לכך שהגענו למצב הזה.

"וֶהֱוֵי זָהִיר בְּגַחַלְתָּן שֶׁלֹּא תִּכָּוֶה; שֶׁנְּשִׁיכָתָן נְשִׁיכַת שׁוּעָל, וַעֲקִיצָתָן עֲקִיצַת עַקְרָב, וּלְחִישָׁתָן לְחִישַׁת שָׂרָף, וְכָל דִּבְרֵיהֶם כְּגַחֲלֵי אֵשׁ".

ביזוי כבוד תלמיד חכם כמו הרב אדלשטיין, הוא זה שגרם לחברת "אנג'ל" ל"כוויה" כרגע – בדרגה 2 ואולי אף יותר .

 

 

 

 

 

hofit
Author: hofit

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
עראק
עראק
11 חודשים לפני

חי בסרט. החרדים והלאומנים צריכים להתנצל על הביזה. 14,000,000,000 בשקלים בודדים. באמת אתה חושב שהעולם כולו והקב"ה בראשו נשארו במדבר לפני 3,000 שנה ?

רותם
רותם
11 חודשים לפני

לבנתיים יהיו עוד מובטלים במדינה בגלל פיטורי העובדים, ואנשים יאבדו את פרנסתם.

דליה כהן
דליה כהן
11 חודשים לפני

אין ספק שדרושה התנצלות אבל קשה להאמין שאדם גס רוח שמזלזל בכבוד תלמידי חכמים יתנצל.

יק היי ירג פלורקה
יק היי ירג פלורקה
11 חודשים לפני

כבודו בטח מבין שמחיר מניה אינו קשור ישירות לרווחים של החברה אלא לצפי של משקיעים לרווחיות העתידית של החברה. לא מפתיע בכלל שעם הכרזת חרם יהיו כאלו שייכנסו לפאניקה וימכרו את המנייה. (חוץ מזה המנייה בקושי נסחרת לכאן ולכאן, מה שאומר שקשה להבין עד כמה החברה נפגעת מתוך התבוננות במחיר המניה בלבד.)

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

4
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום