חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא יאומן: הנפוטיזם של אהרן ברק נחשף לראשונה בעדות מבפנים

מדבריה של אתי אשד, הדוברת של ברק לשעבר, עולה כי ברק התערב במינוי אשתו לתפקידי שיפוט בכירים

תגיות

שתפו :

אתי אשד, יועצת תקשורת מוכרת ודוברת משרד המשפטים לשעבר, אשר לדבריה במסגרת תפקידה נתנה שירותי דוברות למי שהיה אז המשנה לנשיא בית משפט העליון, אהרן ברק, הגיעה אלינו לראיון בעקבות הדברים הנוקבים שאמר לערוץ Tov שר המשפטים לשעבר חיים רמון. אשד מעידה כי יש לה הערכה רבה לרמון, אבל לדעתה אין לקבל עדות מהימנה מאדם שהורשע בדין על המערכת שהרשיע אותו.

אשד פותחת בשבח והלל למורשתו של נשיא העליון לשעבר אהרן ברק, וניכר בדבריה כי היא אוהדת אותו מאוד.

אשד אמנם הגיעה להתראיין מתוך פקפוק בדבריו של חיים רמון, אך היא עצמה מודה בדבריו בלא משים. "לא אמרתי שאין פרוטקציוניזם במערכת המשפט", אומרת אשד. אם כן,  אף היא מודה בפה מלא כי יש במערכת פרוטקציוניזם ונפוטיזם. היא אף מודה שיש טעם לפגם במינוי של אשתו של שופט בית משפט עליון (בזמן מינוי אשתו, ברק היה המשנה לנשיא בית המשפט העליון).

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98-%d7%a0%d7%aa%d7%a0%d7%99%d7%94%d7%95-%d7%a7%d7%95-%d7%a4%d7%a8%d7%a9%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%94-%d7%94%d7%99%d7%a9/

אשד משתפת שיחה מדהימה שלה עם אהרן ברק, לא נגענו: "אני מקבלת טלפון מאהרן ברק ואהרן ברק אומר לי "אתי, תשמעי אני מבין את ישו, אפילו אם הם לא הרגו אותו – הם הוציאו לו את הנשמה" ולמה הוא אמר את זה? כי הוא היה נורא סקרן לדעת למה אשתו מועמדת כל כך הרבה זמן בוועדה ולא נבחרה". אשד מוסיפה: "הייתי דוברת שלו (באותה תקופה), כל הזמן היינו בקשר". כלומר, המשנה לנשיא בית המשפט העליון אהרן ברק, אשר ידע היטב על קשריה של אשד עם צמרת משרד המשפטים שבו עבדה בתפקיד בכיר, דיבר איתה ישירות על הצער שנגרם לו מכך שאשתו לא ממונה לתפקיד שיפוט בכיר. אשד, אם כן, מודה בפה מלא שברק התערב במינוי אשתו, והיא עצמה עדה לכך.

אשד מתייחסת גם להתערבותו הבוטה של ברק במשפט נתניהו. כאשר המראיין שואל אותה כיצד אישיות בכירה כנשיא בית המשפט העליון לשעבר "כמו שליח, מתווך מחוץ למשפט ומתערב בתוך משפט", ופוגע במעמדו הציבורי ובממלכתיות של תפקידו. אשד, תומכת מובהקת של ברק, אומרת: "מסכימה איתך".

צפו בראיון המלא:

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום