חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההרס בחומש: "מתייחסים אלינו יותר גרוע מלמחבלים"

הרב שמואל וונדי, מנהל ישיבת חומש, מספר על ההרס היום

תגיות

שתפו :

הבוקר (רביעי) שוב התפנו כוחות הביטחון מעיסוקיהם החשובים והגיעו, איך לא, לחומש. כבר אין מנוס מלהבין ש ממשלת לפיד בנט עבאס החליטו לקחת את הפרוייקט הזה ברצינות. איתנו מהשטח מנהל הישיבה בחומש הרב שמואל וונדי.

מה קרה הבוקר בחומש?

הבוקר הופתענו לגלות עוד לפני שהאיר השחר מאות שוטרים מלווים בטרקטורים, יס"מ, משטרה, צבא באים בשביל להחריב את מבנה המגורים של הישיבה. הורסים מבנה של הישיבה, את השירותים, מתנהגים איתנו כמו הגרוע שבמחבלים עוד לפני שנהרסו הבית של המחבלים. לא מזמן שמענו את אמא של המחבל אומרת איזה יופי ושהמחבל בעצמו אומר 'עשינו את זה בשביל ללמד את היהודים לקח שלא יבואו לארץ ישראל'. מגיעה מדינת ישראל ואומרת 'אנחנו מפנים את חומש'. וזו ההתחלה, ואנחנו נילחם על זה, כי אנחנו בשונה מהמדינה לא מוכנים להביא פרס לטרור.

יש לך הסבר מה זה ההתמדה הזו שאני באמת לא זוכר שראינו כמוה?

אין לנו אינדיקציות, אנחנו כבר 15 שנים נמצאים בחומש על אף האתגרים הלא פשוטים, אבל בשבילנו זה לא שמנה. אנחנו ממשיכים. להחזיק בחומש, זה שהם באים וממשיכים להרוס זה משהו שקשה להבין אותו, אני לא יכול להסביר לך כי אין לי תשובה. זו בושה למדינת ישראל. במיוחד לניר אורבך שרק לא מזמן אמר 'אנחנו לא נפנה את חומש', איך יכול להיות שאתה לא דואג לזה?

יש לכם הידברות איתו?

אני לא הייתי בכנסת תקופה ארוכה, אבל לא מזמן הוא אמר בכנסת שהישיבה בחומש לא תפונה. אתה מכיר ישיבה שאין בה שירותים? אתה מכיר ישיבה שאין בה פנימיות? זה בסיסי. אני בטוח שלמחבלים בכלא יש שירותים.

יש הבדל במדיניות של הממשלה והמדיניות של הממשלה הקודמת?

יש הבדל גדול מאוד, בשום ממשלה לא היתה החלטה שהורסים את הישיבה. לא היתה החלטה לשים בחומש כוח צבא ומג"ב לבדוק שיהודים לא באים לחומש. בשום ממשלה לא היו מחסומים בדרך לחומש.

צפו בראיון המלא:

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום