חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העיבריות – בתופים ובמחולות

סופי צדקה והדר מעוז מספרות לשרון רוטר על המופע המשותף שמתחיל מנשות התנ״ך ומשפיע מהן עלינו עד היום

שתפו :

סופי צדקה, שחקנית יוצרת וזמרת מתחום מוזיקת העולם הערבית-שומרונית, והדר מעוז, יוצרת זמרת ומפיקה מתחום מוזיקת העולם הפרסית-בוכרית, חברו יחד למופע נשי בשם "העבריה". דיברתי איתן לקראת המופע הקרוב ביום האישה הבינלאומי ושמעתי על החיבור המיוחד ללימוד תורה ולמוזיקה נשית עתיקה בעטיפה מודרנית. 

איך הכרתן?

״סופי העלתה מופע בתיאטרון בצוותא לשיריה בשומרונית וחיפשה נגנית על תוף ״פריים דראם״ לעיבודים המיוחדים״, מספרת הדר. ״היא ראתה את הקליפים שלי ביוטיוב והגיעה למופע שלי "הגרוב הפרסי בוכרי", התחברה לסטייל והתחלנו לשתף פעולה״.

מה עומד מאחורי המופע המשותף?

״זה התחיל מהחיבור שלנו לתורה״ אומרת סופי ״הייתי בת לעדה השומרונית והתגיירתי ליהדות. ספגתי בילדותי את סיפורי התנ״ך מאבי ועד היום אני לומדת וגם מלמדת ילדים תורה״.

 ״אני לומדת ומלמדת תורה קרוב ל 15 שנה״ מעידה הדר ״סופי היא תלמידה מופלאה בשיעורים שלי. תוך כדי הלימוד והחיבור העמוק שנוצר בינינו, החלטנו לעשות מופע שיפיץ את אורות התורה, אהבת הבורא ואהבת ישראל. זה מאוד חשוב לנו ומשמעותי בתקופה שבה אנו חיים״. 

״מעבר לכך זה מופע של העצמה יהודית-נשית״, מוסיפה סופי. ״בימי התנ"ך, הנשים בעם ישראל היו דמויות בולטות, בעלות עוצמה ואמונה רבה. שרה, רבקה, מרים הנביאה, דבורה ,יעל וחנה כשהיא התפללה לבורא בשקט ויצרה תיקון גדול לעולם שמחזק את עוצמת וכוונת התפילה״.

״לכן לנו כנשים חשוב מאוד להחזיר עטרה ליושנה״, משלימה הדר, ״לתקופה שלפני יציאת ישראל לגלות ולהתחבר לאותו תדר נשי חזק״.

הוצאתן לאחרונה סינגל משותף למופע- שירת הים״ ספרו על הרקע לשיר?

״מרים הנביאה יצאה בתופים ובמחולות וכל הנשים נסחפו אחריה״, מספרת הדר בהתלהבות, ״מרים הביאה איתה את התדר הרוחני מוסיקלי שלה לשירת הים וחיברה את הנשים דרך התיפוף והשירה לבורא. לכן היה לנו חשוב להוציא את שירת הים בלחן ועיבוד חדשים לפני מופע הבכורה שעשינו בפסטיבל העוד השנה בירושלים״. 

מה היו התגובות למופע בפסטיבל העוד?

״הקהל מאוד מאוד נהנה  והתרגש. זה היה מופלא לראות סבתות ילדים ונכדים שרים איתנו את כל השירים היהודים שמוכרים לנו במשך דורות, ושמחנו מהחיבור שנוצר בלבבות״.

לאן אתן עוד מכוונות את המופע הזה?

״אנחנו מקוות לשתף פעולה ולהמשיך להפיץ את אורן של נשים בארץ ובעולם. בינתיים נשמח שתגיעו למופע לכבוד יום האישה הבינלאומי במוצאי שבת ב׳ באדר ב בת"א 5.3.22 בסוזן דלל תיאטרון ענבל 21:00

 

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום