חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרשת השבוע – ״שלח״

מה הקשר בין "ניסוי הגורילה הבלתי נראית" לבין פרשת השבוע ״שלח״ הפותחת בחטא המרגלים?

שתפו :

חן לאופולד, פלאש 90

בשנת 1999 ערכו שני חוקרים בשם סימונס וצ'בריס מאוניברסיטת הרווארד ניסוי פסיכולוגי שהפך לויראלי. משתתפי המחקר התבקשו לצפות בסרטון ולספור כמה מסירות נמסרו בין שחקני כדורסל. הסרטון נע בקצב מתון ומעקב אחר המעברים היה משימה קלה יחסית. רוב האנשים לא שמו לב שבתוך ספירתם, גבר בחליפת גורילה ניגש למגרש ועמד במרכז לפני שיצא מחוץ למסך. הוא אפילו השתהה רגע במרכז וחבט בחזהו. המחקר מצא כי רוב הנבדקים כלל לא הבחינו בגורילה. כאשר אנשים מתבקשים לבצע משימה אחת, הם מתמקדים בה כל כך עד שהם עלולים להחמיץ פרטים חשובים אחרים.

פרשת השבוע פותחת עם משה רבנו שמגייס 12 נציגי שבטים, תפקידם ״וְיָתֻרוּ אֶת-אֶרֶץ כְּנַעַן״.

משה מציג להם תכנית עבודה מסודרת כהכנה לקראת כניסה לארץ ישראל. הוא שולח אותם כתיירים לתור אחרי הטוב אך רובם יוצאים כמרגלים אשר תרים אחרי נקודות תורפה. משה מבקש דיווח אך הם מעניקים פרשנות.

משה ממקד את השליחים לצאת בגישה של חוזק ועוצמה אך רובם התמקדו בשלילי. הם התמקדו בשלילי עד כי כאשר הקב״ה גרם ליושבי הארץ לעסוק במתיהם כדי שלא יבחינו במרגלים, המרגלים פירשו זאת כ"אֶרֶץ אֹכֶלֶת יוֹשְׁבֶיהָ". 

יהושוע בן נון וכלב בן יפונה היו אלה שחיזקו את העם, כך הצילו עצמם ממוות וזכו להיות מנהיגים. הם שמעו לקולו של משה שביקש "וְהִתְחַזַּקְתֶּם".

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום