חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מנכ"ל חברת החשמל: "אני קיבלתי החלטה לחבר את הדתיים – ואני גאה בה"

לדיון שנערך היום (רביעי) בועדה לביקורת המדינה הגיע גם מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר. שפיגלר התייחס גם להפסקות החשמל שהיו ברחבי הארץ ביום שישי האחרון ואף יצא בביקורת חריפה נגד ח"כ מרב מיכאלי ו-Ynet אשר תקפו את החרדים שלא לצורך

שתפו :

פלאש 90

"ביום שישי האחרון נותקו 300 אלף משקי בית מרשת החשמל בשל חוסר תיאום אבסורדי בין שני הגופים החזקים במשק החשמל: חברת החשמל וחברת ניהול המערכת נגה, שלא הפעילו מספיק תחנות כח על אף שידעו מראש כי צפוי מזג אוויר חריג עם טמפרטורות גבוהות שמוביל לירידה ביכולת הפקת החשמל של תחנות הכח". הדיווח ב-Ynet הובא בסוף כתבה שתחילתה עסקה כמובן בהסתה וביצירת מצג שווא נגד חרדים.

"הפסקות חשמל לחילונים בלבד?", כך לפחות עולה מדבריו של מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר בועידת איגוד המנכ"לים והמזכירים ברשויות המקומיות באילת", כך החלה הכתבה שפורסמה ב-Ynet לפני יומיים. בהמשך הכתבה יש אמנם התייחסות של שפיגלר לגבי הסיבה לתעדוף הזה אבל המסר המרכזי בכתבה היה אפליה לטובת החרדים.

מי שמיהרה כבר אמש להתנגח פוליטית על נושא זה, הייתה ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה: ‏"מי נתן את ההוראה ביום שישי לנתק מהחשמל ישובים עם רוב חילוני ולחבר לחשמל ישובים עם רוב דתי וחרדי? איך בדיוק נבדקה זהות היישוב? האם מעתה ואילך זכאות לחיבור לחשמל תהיה לפי גודל הכיפה והשביס? או אולי לפי אחוז ההצבעה למפלגות הקואליציה? חבורת חדלי אישים שלא מסוגלים לנהל משק חשמל שיבטיח אספקת חשמל בסיסית בצורה סדירה, כמו בכל מדינה מתוקנת אחרת. ככה אתם רוצים לנהל את המדינה? לא פלא שככה היא נראית". 

כנגד אותם דברים, שפיגלר ביקש להתייחס בנפרד מהדיון בו השתתף, לגבי ניתוקי החשמל. בראשית דבריו הסביר שיש מדיניות מסוימת לגבי ניתוקי חשמל בזמנים קשים בהם יש עומס מירבי בגלל חום, למשל. כך שהם מנתקים בצורה יזומה מספר מקומות כדי למנוע קריסה מוחלטת. אותו מסמך שדיבר עליו שפיגלר, לא היה מותאם למצב של יום שישי האחרון בו היה צורך לפני כניסת שבת לבצע ניתוקים וחיבורים מחדש. בהתייחס לאותה כתבה אמר שפיגלר: "המידע שפורסם בה לא רק שהוא שגוי אלא מסית, מקניט והוא לא תואם את העובדות שהיו בשטח". 

עוד הוסיף שפיגלר: "אם יש מצב שיש ישובים דתיים שהם כבר היו מנותקים שעות ארוכות, ואם הם לא מקבלים חשמל רגע לפני כניסת השבת, הם נתקעים ל-25 שעות נוספות ללא חשמל. כן, אני לקחתי את האחריות וקיבלתי החלטה ואני גאה בה לחבר אותם לחשמל – גם להם יש ילדים, תינוקות ונכים וגם הם רוצים חשמל. כי החילונים, ואני אחד מהם, וגם לי הייתה הפסקת חשמל של שעתיים – אני יכול להפעיל את החשמל אחרי שעה שעתיים, לעומת הדתיים שבמידה ולא היו מקבלים חשמל בערב שבת, היו מנותקים שבת שלמה מחשמל. ככה הם היו הופכים להיות חסרי אונים כל השבת". 

שפיגלר סיכם את דבריו בנחרצות: "ההחלטה שהתקבלה הייתה ראויה ביותר". 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
ישראל
ישראל
1 חודש לפני

אני בתור חרדי מבני ברק מעדיף שקודם יחזירו לחילונים את החשמל ואחר-כך לדתיים, כי אנחנו נסתדר ומקסימום נאכל אוכל קר בשבת לא נמות מזה… אבל חילוני עלול לעבור חלילה על איסורי תורה ובתורה אנו מצווים על ערבות הדדית ולכן כדאי מאוד שיעדיפו בזה את אחינו החילוניים מאיתנו.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום