חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

״הוא היה מוכן לחטוף כדור כדי להציל יהודי״

במתח שבין מתיישבים שחשים שהם תחת שלטון צבאי ומוחים נגדו לבין מציאות שבה השמאל האנרכיסטי מבזה תדיר את שלטון החוק - הגינוי האוטומטי של אנשי ימין את המעשה הוא מיותר ומתעלם מהמורכבות כפי שמשתקף בתגובות שלפניכם

שתפו :

דובר צה"ל

מח"ט בנימין אליאב אלבז הגיע אמש לניחום אבלים בביתו של הראל מסעוד הי"ד, שנרצח בשבוע שעבר בפיגוע בתחנת הדלק בעלי. אירוע קשה מאוד נרשם כאשר המח"ט גורש בצעקות על ידי חבריו של מסעוד ואף קראו לעברו ש"הוא רצח את מסעוד". זאת  בנוסף לתמיהה "איך הוא מעז להראות כאן את פניו?"

המח"ט אלבז ״זכה״ בשבוע האחרון לקמפיין נגדו מצד המתיישבים – נכשלת! לך הביתה! כל זאת לאחר אירועי השבוע האחרון בו נראה מכוון את נשקו לעבר מתיישב ולאחר מכן הטיל עוצר על היישוב עטרת. במהלך אותו עוצר, נבדקו רכבים בקפדנות וחלק מהרכבים הוחרמו. 

יש לציין כי החיכוך וההאשמות של המתיישבים כלפיו, מגיעים בניגוד גמור למהלך של פיוס שנרקם מצד מזכירות היישוב עטרת. 

על רקע הגירוש של מח״ט בנימין מניחום אבלים, תגובת דובר צה״ל: ״מדובר באירוע חריג ושאינו מתקבל על הדעת כלפי מפקד שעושה לילות כימים לבטחון התושבים״.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הגיב בחריפות: "‏תקיפת המח״ט היא חמורה מאוד וראויה לכל גינוי. לא יכולה להיות שום הבנה או הצדקה לקריאות נוראיות אלה כלפי מפקד בצה״ל שמוסר את נפשו על הגנת עם ישראל, מדינת ישראל וההתיישבות. תתביישו לכם!"

ח"כ דני דנון מהליכוד, הגיב גם הוא בחריפות: "‏עם ישראל כולו עומד מאחורי קציני צה"ל ומפקדיו ומצדיע להם. החיילים והמפקדים שלנו מוסרים את נפשם על הגנת האומה. הם לא קובעים מדיניות – אלא ממלאים אחר הוראות הדרג הנבחר. מי שגירש את מח״ט בנימין אל"מ אליאב אלבז היום מניחום האבלים ראוי לכל גינוי. אם יש ביקורת – הפנו אותה אלינו, נבחרי הציבור. השאירו את החיילים מחוץ לשיח הפוליטי".

הצטרף לאותם דברים, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "גם אם יש זעם או טענות, זאת לא הדרך להטיח ביקורת, ודאי במקרה של מח"ט בצה"ל. אין שום מקום להתנהגות כזאת וקריאות כאלה נגד מפקדים בצה"ל".

יואל שילה, פקוד של המח"ט אלבז: ״אליאב אלבז הוא המפקד שלי במילואים. מותר לי כאזרח לבקר אותו כמה שאני רוצה על טעויות ערכיות, אבל תמיד, תמיד, אכבד אותו על אין ספור לילות וימים בקצב לא אנושי, ועל מסירות נפש אמתית למען בטחון עם ישראל. תאמינו לי שהוא היה מוכן לחטוף כדור כדי להציל יהודי. צה"ל זה אנחנו״.

‏מנהל אגף הרבנים באיגוד רבני קהילות, הרב אליאב תורג'מן: "אני אוהב את הנוער שחי על הגבעות ומוסר נפש על ארץ ישראל. אבל מה שקרה היום בשבעה הוא מזעזע נפש.אסור לקלל, אסור לקרוא למפקד שעושה לילותיו כימים בשביל בטחון ישראל "רוצח" "בוגד". זה פגם ערכי ומוסרי נורא. והנוער הזה צריך מדריכים שמבינים איך לסלול מסילות ללב שלהם, לא שב"כ ועינויים. ויחד עם זה, צריך לזכור שיש פה בחודשים האחרונים מדד נוראי של הצקה לנבחרי ציבור ברמות שלא הכרנו ולא ידענו.
הם למדו מהגרועים ביותר".

לאחר חצות, התייחס לאירוע שר הביטחון, יואב גלנט: ״שוחחתי הלילה עם מפקד חטיבת בנימין אל״מ אליאב אלבז, בעקבות האלימות הנבזית שספג ביד בנימין. אל״מ אלבז הוא קצין מצטיין, המקדיש את חייו למען ביטחון ישראל ופועל לילות כימים להגנה על אזרחיה. פגיעה בחיילי וקציני צה״ל כמוה כפגיעה בדגל המדינה. לא נאפשר זאת, נמצה את הדין עם הפורעים״.

ראש התכנית לצבא וחברה במכון הישראלי לדמוקרטיה, ד״ר עידית שפרן גיטלמן: "ואולי הגיע הזמן שחיילים יפסיקו ״לעשות שבת״ אצל מתנחלים וקצינים בכירים יפסיקו ללמוד איתם תורה על צדקת ההתיישבות, ובאופן כללי לשדר להם שצה״ל וההתיישבות חד הם".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
10 חודשים לפני

כמובן שעם ישראל מגבה את כל הצבא למעט שקרנים וסרבנים שמחט שלא מסוגל לומר טעיתי אחרי כל כך הרבה כישלונות עדיף שישתחרר ויצטרף למפלגה אותה הוא מגבה

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום