Search
Close this search box.

נצ"מ בדימוס: זו הסיבה שמפנים חרדים ומתנחלים אחרת מאשר אנרכיסטים בתל אביב

נצ"מ בדימוס פיני יחזקאלי מנסה להסביר מדוע פיזור ההפגנות של חרדים או מתנחלים הוא תמיד אלים יותר מאשר מול ההפגנות של תושבי ת"א באיילון

תגיות

שתפו :

אריק מרמור, פלאש 90

נצ"מ בדימוס פיני יחזקאלי מנסה להסביר להדר מילר את ההגיון שמאחורי החלטותיו של מפקד מחוז ת"א, ניצב עמי אשד שהתגאה בכך שהכיל את האירועים ולא הפעיל כח כלפי המפגינים וחוסמי דרך איילון.

לשיטתו, לא מדובר באכיפה בררנית: "המשטרה היא תמיד איזורית ויש לה אוריינטציה. אם היא באה כסוג של כח ממשלתי לפנות התנחלות, אז היא מתנהגת כמו צבא ואין לה סנטימנט לאנשים שהיא מפנה.

כשאתה מפנה אנשים בת"א, אתה המשטרה של תושבי ת"א. מפקד מחוז ת"א הוא מפקד המשטרה של תושבי ת"א. זה מה שתושבי ת"א רוצים, ואז לא צריכה להיות בעיה גדולה עם זה. אם הם שורפים רכוש צריך לטפל בזה".

לשיטתו של יחזקאלי, עמי אשד נהג בתבונה בהתנהלות מול המפגינים: "אם מפקד משטרה שהתנאים הם כאלה שהוא יכול להפסיד את הקרב על הצומת – עדיף לו לא להכנס לקרב מלכתחילה. תמיד כח ההמון יהיה חזק מזה. אם מדובר במיעוט שהוא בר שליטה וכמות התגבורות שלך גדולה, אתה יכול להרשות לעצמך יותר תקיפות".

"הפוליטיקה במשטרה היא ארגונית", מודה יחזקאלי ומסביר מה בכל זאת הייתה הטעות של עמי אשד: "מפקדי משטרה רוצים רק דבר אחד – להיות מפכ"ל. המלחמות שלהם שהם עסוקים בהן, זה כדי להתקדם. הם משתמשים בפוליטיקאים כדי להשיג את המטרות שלהם וגם הפוליטיקאים משתמשים במפקדים. השיטה שעמי אשד בחר בה היא שיטה של הכלה. לטעמי, אין שום הבדל בין מה שעשה עמי אשד למה שעושים עם האוהלים בגבול לבנון. הבעיה היא שהכלה היא מחלה ממארת. אתה מתרגל לשקט, ואז אתה מוכן לשלם יותר בשביל שקט ואתה שוכח שאין הכלה בלי אכיפה. ואת זה עמי לא עשה".

איך הוא מסביר את מדיניות המעצרים מול חרדים ומול ילדות בנות 14 בהפגנות נגד הגירוש מגוש קטיף?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום