Search
Close this search box.

נבצרות נתניהו – נקבע התאריך לדיון והרכב השופטים

ביום חמישי האחרון התקבלה עתירה לפסילת רה"מ נתניהו מלכהן בתפקידו. היום (רביעי) נקבע תאריך לדיון והרכב השופטים

תגיות

שתפו :

יונתן זינדל, פלאש 90

היום (רביעי) נקבע התאריך 12.9 בו ידונו שופטי בג"ץ בעתירה המבקשת לפסול את נתניהו מלכהן כראש ממשלה בשל ניגוד עניינים.

הרכב השופטים יהיה: הנשיאה אסתר חיות, השופט עוזי פוגלמן והשופט יצחק עמית.

תקציר האירועים מהשבוע האחרון:

השופטת רות רונן, העבירה ביום חמישי לדיון בבג"ץ את העתירה שביקשה לפסול את נתניהו מכהונתו. הטענה היא שרה"מ הפר את הסכם ניגוד העניינים שלו, כאשר הוא עוסק ברפורמה המשפטית.

ביום ראשון, הגישה היועצת המשפטית לממשלה לבג"ץ את תגובתה המקדמית לעתירה של קבוצת 'מבצר הדמוקרטיה'.  עמדתה היתה שיש לדחות את העתירה על הסף.

לפני כשלושה חודשים, אחרי אישור החוק שמנע את הוצאתו לנבצרות, הודיע נתניהו כי הוא מתכוון לפתוח במגעים לפשרה בעניין הרפורמה המשפטית, בניגוד להסדר ניגוד העניינים איתו – והכריז: "עד כאן. אני נכנס לאירוע. אני שם בצד כל שיקול אחר ולמען העם שלנו והמדינה שלנו אעשה כל מה שביכולתי כדי להגיע לפתרון".

אלא שלאחר מכן הוגשה עתירה על ידי מספר אזרחים ובראשם הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ. בעתירה נטען כי דחיית העתירות בעבר היתה על בסיס ההנחה כי ראש הממשלה יעמוד בהסדר ניגוד עניינים שהתוותה עבורו היועצת המשפטית לממשלה. לאחר שעבר חוק הנבצרות, הכריז נתניהו כי הוא "נכנס לאירוע" וחרף האמור בהסדר יעסוק בענייני הרפורמה. היועצת המשפטית לממשלה קבעה כי נאסר על רה"מ לעסוק בענייני הרפורמה אלא רק בהיבטים של הרגעת הרוחות ואיחוד העם. העותרים טענו כי בכך הפר את ההסכם ויש להעבירו מתפקידו ולהוציאו לנבצרות.

היועמ"שית הורתה שאין לקבל את העתירה. "בנסיבות הקיימות ובמצב דברים זה, אין עילה לדרוש מבית המשפט הנכבד להתערב ולהעניק את הסעדים מרחיקי הלכת שהתבקשו בעתירה דנן, ביניהם סיום כהונתו של ראש הממשלה, ואף אין במכתביה של היועצת המשפטית לממשלה כדי לבסס עילה שכזו".

בעקבות תגובת היועמ"שית, עו"ד דפנה הולץ לכנר, מגישת העתירה, הגיבה לבג"ץ וטענה כי סוגיית ניגוד העניינים אינה מטופלת כנדרש ויש לפנות לפתרון הקיצוני יותר של סיום כהונת נבחר ציבור.

עו"ד דפנה הולץ לכנר, עוסקת בשנים האחרונות רבות בעניינים של פסילת נתניהו, בעתירות ואף בראיונות בתקשורת.

״אנו מביעים סיפוק רב מן העובדה שבית המשפט העליון מצא לנכון לדון בשאלה כבדת המשקל אם לנוכח ההפרות החמורות שמבצע נתניהו בכך שאינו מקיים את האיסורים שהוטלו עליו, בשל ניגוד העניינים החמור והעוצמתי שבו הוא מצוי כנאשם בעבירות חמורות שיש עימן קלון, נדרש להורות על פסילת כהונתו בתפקיד ראש ממשלה. אנו סבורים כי זו התוצאה המתחייבת, שכן, אחרת אין כל משמעות לאיסור הימצאותו של נבחר ציבור בניגוד עניינים בתפקידו״.

ח"כ טלי גוטליב מהליכוד, השיבה לה ביום חמישי: ״ותתפסו אותי במילה. בג״ץ לא יאמר מילה הפעם בגנות נתניהו. לא ניגוד עניינים ולא נעליים. נתניהו עצר את חקיקת הרפורמה, נתניהו שואף להסכמות והידברות כאלה שישמרו על בג״ץ. תסמכו על בג״ץ שיוכיח לכולנו שהוא טוב למי שטוב איתו. הרי ניתן היה לדחות העתירה ללא קיום דיון. אבל בג״ץ אוהב להציג את כוחו".

הודעת ראשי מפלגות הקואליציה, מיום חמישי:

״קבוצה פוליטית קיצונית בראשות דן חלוץ, מנסה להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר ברוב עצום בבחירות דמוקרטיות באמצעות עתירה חסרת כל בסיס.

אנחנו מזועזעים מהחלטתה של השופטת רות רונן לקיים דיון בעתירה, בפרט לאחר שהכנסת העבירה חוק שמונע הדחה של ראש ממשלה נבחר בטענות סרק מהסוג שנכללות בעתירה. זוהי הליכה במדרון מסוכן של פגיעה אנושה בדמוקרטיה וברצון העם. אנחנו ומיליוני אזרחים לא נקבל זאת ולא נאפשר זאת״.

רק בחודש מאי האחרון, שופטי בית המשפט העליון – הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן והשופט יצחק עמית דחו את בקשת התנועה לאיכות השלטון אשר ביקשה בעתירה להטיל סנקציות על ראש הממשלה בנימין נתניהו על פי פקודת בזיון בית המשפט.

לפני כשלוש שנים דן בג"ץ בשאלה האם נתניהו יכול לכהן תחת כתב אישום כראש ממשלה. זאת גם בהתבסס על הלכת "דרעי פנחסי" שקבעה כי שרים לא יכולים לכהן לאחר שהוגש נגדם כתב אישום. העותרים טענו, בין היתר, כי דין זה תקף גם לראש ממשלה. בית המשפט דחה את העתירה בהחלטה פה אחד של 11 שופטים וקבע כין אין הדין חל במקרה זה.

הנה תזכורות מלפני כשלוש שנים לגבי המאבק של עו"ד דפנה הולץ לכנר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו:

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
עודד
עודד
1 שנה לפני

לא רק שאין בסיס חוקי להגבלות שמנסים להטיל על נתניהו או לסעד המבוקש – אלא שההליך מפר את חסינותו כחבר כנסת. יש לו חסינות כחבר כנסת על תמיכה במעשה חקיקה וכל מה שקשור בכך כחלק מפועלו במערכת הפוליטית. עצם קיום ההליך הוא הפרה של החסינות שפוטרת אותו מלהשיב בהליך משפטי על פועלו לגבי דבר חקיקה.

רפאל
רפאל
1 שנה לפני

הכל צפוי וידוע מראש שאים הימין לא יכנע לשמאל בהפגנות האנרכסטים אז ממשלת בג״ץ תגיד לביבי בי בי ובי חייב גם לומר להם בי בי בג״ץ והחגיגה תתחיל
אסור לוותר זו תהיה בכייה והרס היהדות כל הציבור הימני חייב לקום אין פתרון אחר

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום