חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ח"כ סופר על עליית היהודים מאוקראינה: "אם זה לא יקרה אנחנו נכשלנו"

סופר מתאר את המאמצים הגדולים להעלאת יהודי אוקראינה והמכשולים שבדרך

שתפו :

 

חבר הכנסת אופיר סופר ממפלגת הציונות הדתית מספר כי לאחר פגישתו עם הרב ובר התעורר בו הנושא של עליית היהודים מאוקראינה. בפגישה עם הרב ובר הוא הבין שיהודים רבים, אפילו אלפים, מסתובבים בגבולות אוקראינה בגפם, חסרי כל, אחרי שעברו דרך לא דרך כדי להימלט מהמדינה. מדינת ישראל, מצדה, "לא בלופ". סופר אומר "קודם כל צריך להציב את זה כמטרה, להשיב את הבנים".

סופר מספר שבמהלך השבוע כאשר הוא פונה לגורמים הרשמיים הוא עובר במספר תחנות, דרך משרד החוץ, הסוכנות היהודית ולשכת רה"מ, ורואה שהמערכת לא מחוברת למציאות בשטח ולא מסונכרנת כראוי. אך בעיקר הוא מדגיש: "אני מקבל את התחושה שלא מבינים את גודל האירוע". הוא מוסיף שגם מינויו של מנכ"ל הביטוח הלאומי נהדר, אך לטעמו לא צריך פרויקטור גדול, אלא מטה אופרטיבי. לדוגמא הוא מביא את מפקדת אלון כפי שהייתה לפיקוד העורף בימי הקורונה. הוא אומר כי מפקדה כזו תוכל להתאים יותר עבור סגנון הפעולה הנצרך, כיוון שיש פה בעיות אישיות וגורמים פרטיים שצריכים עזרה. הוא מביא למשל את הצורך בבירורי יהדות לאנשים פרטיים, או אנשים שנתקעים במעברי גבול או בשדה התעופה. דברים אלה דורשים טיפול בזמן אמת, לכן לדעתו צריך טיפול של פיקוד העורף בנושא.

https://tovnews.co.il/%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%a7%d7%95%d7%9c%d7%98%d7%aa-%d7%92%d7%95%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%90%d7%95%d7%a7%d7%a8%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%94/

סופר מדגיש כי על המדינה לעודד את גל העלייה הזה, ובמידה ולא נצליח – זה יהיה עבורנו כישלון. עלינו להיות אקטיביים כדי לחבק את העולים ולהביא אותם לארץ. הוא אומר שהחיבוק הזה צריך להיות בפרטים קטנים, כמו היציאה מאוקראינה אל הגבולות, ועד לקבלה של האנשים כאן בארץ. סופר מספר על אוטובוס שהגיע לבוקרשט עם קבוצה יהודית הקשורה לבית חב"ד, אשר ארבעים מהם לא מעוניינים לעלות לארץ; "אנחנו צריכים להיות שם, אנחנו צריכים לחבק אותם ואנחנו צריכים לדאוג שהם יגיעו".

בשאלת הפליטים הרבים הלא-יהודים שמגיעים מאוקראינה הוא אומר שאי אפשר להתעלם מהסוגיות שנמצאות בפתחנו כמו סוגיית הגיור והבעיות הדמוגרפיות. לכן הוא אומר: "אני מבין שזה נשמע לא טוב לאוזניים מסוימות, אבל צריך לזכור למה הקמנו את הבית הלאומי הזה במדינת ישראל".

בעניין חוק הגיור ח"כ סופר אמר כי "שר הדתות כהנא, אם הוא חושב שאת חוק הגיור יהיה נכון לתקן עם השותפים הקואליציוניים החדשים שלו, קרי גלעד קריב, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד, ובטח מנסור עבאס, אז פשוט שלא כך הדברים צריכים להיעשות. המחוייבות שלו להסכמים הקואליציוניים גוברת על המחוייבות שלו לרבנות הראשית לפסקי ההלכה בעניין הזה – פסקי ההלכה של הרבנות הראשית. ולכן זה דבר שאנחנו רק יכולים לברך שהחוק הזה לא יעלה".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום