חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחאת האבות הגרושים: "המערכת בנויה על נתונים שקריים"

עשרות מפגינים מוחים על היחס הממסדי כלפי האבות הגרושים ''אני נלחם על הזכות שלי להיות אבא'' אמר אחד המפגינים

תגיות

שתפו :

 

מחוץ לבית משפט השלום בפתח תקווה, התקיימה היום (ד') הפגנה של אבות והורים גרושים במחאה על היחס של המדינה כלפיהם. ההפגנה כללה מספר ארגונים, והיא עסקה בגירושין ,בהליכים בבית המשפט ובבתי הדין הרבניים. לטענת המוחים, האפליה כנגד האבות גורמת לפגיעה גם בקרב הילדים. נוצר מצב שגם האבות וגם הילדים נפגעים.

דיברנו עם יונדב שטרן, מקים עמותת אבות למען צדק: "אנחנו מוחים על אפליה משפטית כנגד גברים בעיקר. שיפוט שנעשה לא בהכרח לפי חוקים, ועל פגיעה בילדים. בנוסף, מוחים על האפליה בשימוש במערכת הרווחה. משרד הרווחה, למשל, בכל מה שקשור לאלימות בין בני זוג, לאלימות במשפחה. האתר הרשמי שלהם מתייחס רק לאלימות כנגד נשים, למרות שידוע, על פי מחקרים שנעשו, שיש סימטריה באלימות בין גברים לנשים. גם בכל מה שקשור לפתיחת תיקים של אלימות של נשים כנגד גברים – יש תיקים שנפתחים כנגד נשים ולעומת זאת במשרד הרווחה מדווח על אפס מוחלט של מקרי אלימות של גברים כנגד נשים, שכזה כמובן שקר!"

שטרן טוען כי יש הנחייה לעובדות סוציאליות להכין תסקירים שקריים בנוגע להורים, שאותם מגישים לבית המשפט ואומר כי "בעקבות זה נפסקים פסקי דין שהם מפלים. כל המערכת בנויה על איזושהי אפליה, על נתונים שקריים, על הנדסת תודעה".

שטרן מספר על סיפורים קשים שהוא נחשף אליהם מאז שהוא הקים את העמותה: "מגיעים הרבה מאוד סיפורים. זה טראומה רק לשמוע את הסיפור, אז לחיות אותו – בכלל… יש דוגמאות של אבות שתלו את עצמם על עצים, ירו לעצמם בראש."

כאשר נשאל שטרן האם מטרתם של האבות הגרושים הוא להשוות את התנאים של האבות לתנאים של האימהות אמר יונדב כי: "אנחנו רוצים לאזן. שיהיה דין הוגן, משפט הוגן, על פי חוק. שלא תהיה אפליה בענישה – נותנים קנסות כמעט רק לגברים בבית המשפט. מדברים על איזון, להכיר במציאות. מרגע שיכירו במציאות כנראה שהשפיטה תהיה יותר הוגנת".

דיברנו גם עם אייזיק, אב לשלושה ילדים שמתגורר בחשמונאים: "אני פה כחלק מהמאבק לשוויון בהורות. המאבק של אבות למען צדק..כולם מבינים שיש פה אפליה על רקע מגדרי במדינת ישראל…".

"כמעט כל אב שמוצא את עצמו בהליך גירושין מוצא את עצמו מתמוטט מבחינה נפשית וכלכלית. בתי המשפט ושירותי הרווחה. נותנים יד לדבר הזה. לא יכול להיות שמאות גברים מתאבדים בשנה". על דרכי הפעולה שלהם, מספר אייזיק כי :"אנחנו עושים מיצג של אבות באדום. אבות שלבושים בבגדי אסיר. מציגים לציבור מה קורה לאבא בהליך גירושין. הוא הופך באופן אוטומטי לאסיר של המערכת…בנוסף, אנחנו בעמותת אבות למען צדק ועמותת הלב, עושים לפחות פעם בשבוע מחאה מול בתי המשפט שבהם אנחנו זועקים את זעקתנו על החוסר שוויון המשווע שיש לנו דווקא פה, מדינה שמעריכה בערך השוויון וערך חרות האדם".

איזייק מספר לכתבנו על החוויה האישית שלו כאבא שעובר תהליך גירושים: "גם אני, כמו כל האבות פה, בהליך גירושין מאוד מכוער. באופן מידי הילדים נותקו ממני בעקבות תלונת שווא. אני נלחם על הזכות שלי להיות אבא לילדים שלי, נלחם על הזכות שלי לראות אותם ובתוך כל הדבר הזה אני נלחם לא למצוא את עצמי ברחוב אחרי שהשיתו עליי קנסות ומזונות שהם הרבה מעבר ליכולת ההשתכרות שלי", הוסיף בכאב.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אבא גרוש
אבא גרוש
2 שנים לפני

מזעזע, זה פשע בחסות החוק.

מה ששומר על אילו שהן חלק ממנגנון, הוא עובדה אחת, האבות הגרושים שומרי חוק.

אני אדם מוסרי, לכן לא צריך חוק כדי להסדיר את יחסיי עם סביבתי. בגירושים, רק החוק מגן על המערכת שתוארה.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום