בפרשת אמור מצוין ציווי המועדים שקדושתם מובחנת מקדושת השבת.
בעוד שהשבת מוגדרת בפי חז"ל כ"קביעא וקיימא" – קבועה ועומדת מששת ימי בראשית בלי שום שינוי, זמני המועדים אינם קבועים והם משתנים בכל שנה בהתאם לתאריך שנקבע.
בזמן שבית המקדש היה קיים היו ניגשים עדים לבית הדין ומעידים על הופעת ה"מולד" – חידוש הלבנה ולאור עדותם נקבע מועד ראש החודש.
הרב אורי שרקי מסביר כיצד התנהלות זו מלמדת על היכולת שהעניקה התורה לבני האדם להיות שותפים פעילים ביצירת הזמנים. הדבר בא לידי ביטוי גם בכלל ההלכתי שמאפשר לבשל ולעשות מלאכות נוספות לצורך "אוכל נפש".
כהשלמה למהלך חושף הרב שרקי נקודות בפרשה שרומזות לחג פורים ולחנוכה ואפילו…ליום העצמאות! כיצד זה יתכן?
צפו בשיחה המלאה:
הרב שרקי: שאלתי את מניטו מה השלב הבא של הגאולה – והוא ענה לי
מתאים מקלל לישראלי וליום העצמאות