חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב עמיחי אליהו: "בפועל ישנם נישואים אזרחיים"

האם לאפשר באופן חוקי, נישואים אזרחיים במדינת ישראל מול נישואים רק כדת משה וישראל? הרב עמיחי אליהו, בשיח נוקב מול זהבה גלאון.

שתפו :

בפועל ישנם נישואין אזרחיים.

המהומה שעורר השר מתן כהנא, על החקיקה המערערת את הסטטוס קוו בסוגיית הנישואים האזרחיים מעלה שוב את השאלה הנוקבת. האם לאפשר באופן חוקי, נישואים אזרחיים במדינת ישראל מול נישואים רק כדת משה וישראל. הרב עמיחי אליהו, בשיח נוקב מול זהבה גלאון בנושא.

לפני מספר ימים ,שיתפה זהבה גלאון, יו"ר מכון המחקר זולת לשוויון זכויות האדם, במחשבה שמתייחסים אליה כאל רכוש, בסוגיית הנישואין, וכי אלה הלכות מלפני "3000 שנה". בשיח סוער בתוכנית " הרב והפרופסור", בהנחיית אלעזר שטרום, בערוץ טוב, מול הרב עמיחי אליהו, יו"ר ארגון רבני קהילות ובנו של הרב שמואל אליהו. בתגובה הרב עמיחי אליהו ציין כי חזקת השיתוף של אהרון ברק, מתייחסת לכל זוג כשותף בכל הכללים. וכי כתוצאה מכך, בפועל ישנם נישואין אזרחיים.  עוד הוסיף ואמר כי כשמדינת ישראל בוחרת בנישואין כדת משה וישראל, זהו דגל. בדגל זה המדינה אומרת לדעתו שחשוב לה שנמשיך להתחתן בינינו.

זהבה גלאון מתנגדת למונופול שמחייב להתחתן בדרך מסוימת. ולשיטתה, יש לאפשר את המוסד הרבני האורתודוכסי הקיים בימינו, לצד חלופות נוספות כמדינה דמוקרטית מתוקנת.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום