חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הזוהר הקדוש"? מיקי זוהר מבטיח: כשנחזור לשלטון הזהות היהודית תהיה במרכז

הוא שולל ישיבה עם רע"מ, משאיר לאיילת שקד את הדלת פתוחה, ומבטיח שהפעם הליכוד יטפל בבג"ץ כמו שצריך; ראיון עם ח"כ מיקי זוהר

שתפו :

 

ח"כ מיקי זוהר הוא מהבולטים שבמפלגת הליכוד. בעבר כיהן כיו"ר הקואליציה וזכה במקום הראשון בדירוג פעילות חברי הכנסת למען העמקת הזהות היהודית במדינת ישראל.

בראשית דבריו, מתייחס זוהר לגל הפיגועים הקשה ששוטף את מדינת ישראל בשבועות האחרונים. הוא מסביר שלאורך ההיסטוריה, הטרור מגיע ברגע שהאויבים שלנו מזהים חולשה: "אנחנו נמצאים בגל פיגועים קשה. אפשר להגיד בצורה ברורה שהאויב מרים את ראשו. לצערנו הרב לאורך כל ימי קיומו של עם ישראל, כשעם ישראל מגלה חולשה, ושהנהגת עם ישראל מגלה חולשה, האויב של עם ישראל מרים ראש". לטענתו, ממשלה שמורכבת ממפלגות שמאל קיצוני והתנועה האסלאמית, לא יכולה להתמודד עם הטרור: "אנחנו עדים לגל רצחני. אני חושש לומר שהממשלה הנוכחית לא יכולה לעשות הרבה כי היא תלויה בקואליציה שברירית שלשון המאזניים שלה זה השמאל הקיצוני והרבה יותר גרוע – מועצת השורא והתנועה האסלאמית יחד עם רע"מ. קשה  לטפל בסוגיות ביטחונית שאתה תלוי ברשימה כמו רע"מ או ברשימות שמאל קיצוני כמו מרצ ומפלגת העבודה".

לפני שנה, בעת המשא ומתן על הקמת הממשלה, קרא זוהר למפלגת הציונות הדתית להסיר את החרם על ישיבה בתמיכת רע"מ. זוהר מסביר את הקריאה שלו ואומר: "הקריאה שלי הייתה שונה ממה שמתארים. אני אמרתי שיכול להיות שצריך לבחון אפשרות של הקמת ממשלה שהיא ממשלת 59 שכולה מורכבת ממפלגות הימין". לדבריו, מדובר בהימנעות חד פעמית של רע"מ ותו לא: "רע"מ לא בממשלה, לא חלק מהקואליציה, הכנסת עוברת לסוג של מערב פרוע, כל אחד מצביע בהתאם למה שהוא רוצה. האמנתי שהחלטה מהסוג הזה תביא לכך שהימין יישאר בשלטון ולא תקום פה ממשלה אחרת, מה שלצערי קרה". זוהר אומר שהוא האמין שמהלך כזה יהיה רק שלב ביניים שבהמשך יגרום לאנשים נוספים כדוגמת גדעון סער להצטרף לממשלה בראשות הליכוד, ובכך תהיה קואליציית ימין על מלא עם 65 מנדטים.

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%a9%d7%aa-%d7%94%d7%91%d7%a8%d7%96%d7%9c-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%9c%d7%99%d7%9b%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%93%d7%91%d7%a8%d7%aa-%d7%a2%d7%9c-%d7%9e%d7%94-%d7%a9%d7%90%d7%a3-%d7%90%d7%97%d7%93/

זוהר מדגיש שישיבה משותפת עם רע"מ לא על הפרק. רע"מ לא יכולה להיות בשום מצב חלק מהקואליציה משום שהיא פועלת נגד העקרונות הבסיסים בהם בליכוד מאמינים: "לא קראתי בשום שלב ולהקמת קואליציה או ממשלה איתם. יש דבר אחד ברור: אין שום קונסטלציה בו ימין יכול לחיות בקואליציה עם רע"מ או עם הרשימה שדומה לה, משום שהם פועלים בניגוד לעקרונות שאנחנו מאמינים, עקרונות ציונים, למען שמירת העם והארץ לכן הדבר הזה הוא לא הפרק".

בשבוע שעבר אישרה הממשלה בניית אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון. ביום חמישי נרשם שיא בכל הזמנים של עליית יהודים להר הבית ביום העצמאות. למרות הדברים האלה, זוהר אומר שמדובר באחיזת עיניים. זאת ממשלה רעה שאיבדה את המשילות בארץ, היא כפופה למועצת השורא ולא יכולה להוביל מדיניות ימין: "בפועל אין עשייה ימנית כמו שרוצים לתאר".

לפני מספר שבועות פרשה ח"כ סילמן מהקואליציה מה שזעזע את המערכת הפוליטית. זוהר מכחיש את הדיווחים לפיהם הובטח לסילמן בתמורה לפרישתה את תיק הבריאות ושיריון ברשימת הליכוד בכנסת הבאה: "אין הצעות לחברת הכנסת סילמן. ח"כ סילמן פרשה ממניעים אידאולוגים. היא לא יכלה לסבול פגיעה ביהדות המדינה. זה הפריע לה מאוד ובצדק. זה מה שהוביל אותה להחלטה לפרוש מהקואליציה. ואני בטוח שבכל קונסטלציה שתהיה אנחנו נמצא דרך שהיא תהיה חלק מעשייה ימנית ציבורית יחד עם הליכוד או יחד עם מפלגות אחרות שהם באמת ימניות. אני מאמין שגם לח"כ סילמן יהיה מקום".

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%a7%d7%a8%d7%95%d7%91%d7%94-%d7%aa%d7%94%d7%99%d7%94-%d7%a2%d7%9c%d7%99%d7%94-%d7%a9%d7%9c-20-%d7%91%d7%9e%d7%97%d7%99%d7%a8%d7%99-%d7%94%d7%93%d7%99%d7%95%d7%a8/

ומה עם שיריון לשרת הפנים איילת שקד? זוהר אומר שמדובר בספקולציות היות והשרה שקד כלל לא רוצה לעזוב את מפלגת ימינה: "נכון לעכשיו, התשובה היא מאוד פשוטה. השרה שקד לא מעוניינת לבוא לליכוד. לא מעוניינת לעזוב את ימינה. זה נראה שאיילת שקד נעולה להישאר לצידו של נפתלי בנט ולכן זה לא על הפרק מה הליכוד יכול להציע לה". למרות זאת, זוהר משאיר פתח לשרה שקד ואומר: "יש לשרה שקד את הטלפון שלי. אם היא תתקשר אליי אני גם אענה".

מאז פרישתה של סילמן, חברי כנסת שונים מיהדות התורה אומרים בכל במה אפשרית כי לא צריך ללכת לבחירות ושאם נתניהו לא יכול להרכיב ממשלה, צריך לתת למועמד אחר מהליכוד להחליף אותו. זוהר לא אוהב את התבטאויות של חברי הכנסת מיהדות התורה ואומר: "אני חושב שיהדות התורה לא יכולה להתערב בליכוד. היא צריכה להתעסק ביהדות התורה. הליכוד הוא זה שיחליט מי יהיה יו"ר התנועה שלו, והליכוד החליט ברוב מוחץ  של מתפקדי הליכוד שנתניהו הוא מועמד הימין ומועמד הליכוד. אם יהדות התורה מוצאת את עצמה בקואליציה עם מרצ, עם מפלגת העבודה או עם יש עתיד, אהלן וסהלן. מאחר ואנחנו אופציה היחידה מבחינת יהדות התורה להקמת קואליציה- אצלנו זה דמוקרטיה. אני תמך בנתניהו וחושב שהוא המתאים ביותר להיות ראש הממשלה של מדינת ישראל גם כרגע וגם בעתיד".

למרות הביקורת שיש לזוהר על הממשלה הנוכחית, הוא מודה ואומר ש- 12 שנות השלטון של הליכוד לא היו מושלמות וחלק מהמצב הרע היום הוא גם באשמתם: "חד משמעית, יש לנו גם חלק מכך. הפקנו לקחים. היינו הרבה שנים בשלטון אבל לא בהכרח תמיד משלנו, זו האמת. אני גם לוקח אחריות. אבל להאשים אותנו בכל החולאים הרעים שיש היום בישראל זה לא פחות מחוצפה. היינו פה שנים ועשינו דברים טובים וגם לא עשינו חלק מהדברים. המסקנות שלי מהימים שלנו באופוזיציה, שאני רואה כיצד השמאל מושל בלי לעשות חשבון, ושאני רואה את הדברים שאנחנו לא נעשו אני מבין דבר אחד. שנחזור בעזה להנהגת המדינה לא יהיו פשרות. אנחנו גם נמשול, גם נוביל מהלכים וגם נעשה את זה בראש זקוף מבלי להתבייש מבלי להתנצל".

זוהר מסמן מטרות לקראת הממשלה הבאה שאולי תרכיב הליכוד ואומר: "אני חושב שאם בע"ה נרכיב את הממשלה אני חושב שהגיע זמני לשבת סביב שולחן הממשלה, להיות שר בממשלה. אני מאמין שאני יוכל לתרום בכל נושא שאני אדרש אליו. כרגע זה עוד מוקדם לרתום את העגלה לפני הסוסים. בא בע"ה נפיל את הממשלה, בואו ננצח בבחירות, נרכיב את הממשלה הבאה ואז יהיה זמן גם לחלומות האישיים שלי".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום