חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היה או לא היה? יורם שפטל על הרשעתו של הנשיא לשעבר משה קצב

לאחר יציאת ספרו של קצב, עו"ד יורם שפטל מדבר על פרטי החקירה, הקשר עם אהרן ברק; וגם' האם יוכלו לסלוח לו אי פעם?

שתפו :

צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
play-rounded-fill

עו"ד יורם שפטל בראיון על הרדיפה והתרמית הגדולה לטענתו שהפילה את הנשיא לשעבר משה קצב, על הקשר ההדוק של קצב עם אהרן ברק; וגם, ראיון אישי קצרצר ומשעשע.

"משה קצב הוא הראשון שיצא מתוך תנועת החירות ונבחר לנשיא. נשיאותו נולדה בחטא גדול. פתאום לא רק שאיש תנועת החירות נבחר להיות נשיא המדינה, אלא כדי להיות נשיא המדינה נכפה עליו להביס את שמעון פרס שכמובן כולם ראו את המאבק ביניהם כפורמלי וברור לגמרי שפרס ינצח. זה למעשה מה שהוביל ליסוד המשפט שלו מתחילתו", אומר שפטל

הוא ממשיך ומספר על שתי הנשים שהפלילו אותו לטענתו ועל תגובתו המפתיעה של היועמ"ש: "למעשה יש פה שתי עלילות, הראשונה היא זו של א' מלשכת הנשיא. גם הפרקליטות עצמה אמרה שהיא בלתי אמינה לחלוטין והעסק נגנז. בתום שש שנות נשיאות, איש נקי כפיים לאורך כל הקריירה שלו ואני בטוח שחקירות סמויות נפתחו נגדו לא בגלל חשדות אמיתיים אלא בכדי להרוס את הקריירה הפוליטית שלו. לאחר כל הסיפור הזה הגיעה א' וניסתה לסחוט ממנו סכום רב. הוא כנשיא המדינה פונה ליועמ"ש מני מזוז ומספר לו את הסיפור. הוא בתגובה פונה למשטרה ואומר לחקור כל מי שהייתה במגע איתו. הכל בגלל תלונה שקרית שהפרקליטות הסכימה עם כך שהיא שקרית".

https://tovnews.co.il/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%99%d7%95%d7%a8%d7%9d-%d7%a9%d7%a4%d7%98%d7%9c-%d7%94%d7%a8%d7%95%d7%91-%d7%94%d7%9e%d7%9b%d7%a8%d7%99%d7%a2-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%a6%d7%99%d7%91%d7%95%d7%a8-%d7%9c%d7%90/

"הוא הקורבן הכי גדול של הממסד המשפטי של מדינת ישראל מקום המדינה עד היום", קובע שפטל בנחרצות. "לגבי קצב יש שתי ראיות 'חפציות' שמרסקות את מעשה האונס שהוא הורשע בהם. יש לו יומן פגישות שאי לא טוען שהוא זויף ונעשה בדיעבד. ביומן הפגישות הזה בשעה שהוא אונס לכאורה הוא נמצא בכלל בפגישה. ביומן יש 1308 פגישות מתואמות, ב-12 מתוכן מסתבר שהוא היה צריך לצאת לחו"ל ושכחו למחוק אותן מיומן הפגישות והן מופיעות כפגישות שהתקיימו".

הוא מנסה להסיר כיצד בית המשפט "סידר" את כל הפרטים כך שיוכל להאשים אותו: "בית המשפט אומר את הדבר המזוויע הבא, 'היומן קרס'. מתוך 1308 פגישות פחות מאחוז אחד יש להם בעיה איתו וגם הוא מוסבר בדרך הגיונית. הראיה הזו מרסקת אונס מספר אחד. עכשיו לגבי השנייה, היא אומרת ואין מחלוקת על כך, שיש איזו חגיגה בעדה הפרסית בפארק הלאומי ברמת גן שהתקיימה, אך היום לדעתי כבר לא. משמה היא טוענת שהוא ביקש ממנה לסדר משהו איתו בלשכה ושם הוא אנס אותה". שפטל ממשיך וטוען לחוסר אמינות "מכיוון שהוא היה סגן ראש ממשלה, השב"כ ליווה אותו למכוניתו והמכונית נוסעת בשעה 17:00, ככה היא אומרת, שהיא איתו שם. עשר דקות לאחר מכן במשך שעה שלמה שיחות טלפון בינו לבינה, והיא במכונית אתה מבין. כמה זמן לוקחת הנסיעה מהפארק 40-50 דקות".

הוא תוקף את נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור ז"ל שהייתה אחראית על תיקו "השופטת נאור שהלכה לעולמה לא מזמן אמרה על כך בבית הדין 'מי לידינו יתקע כף'. והיא אומרת שלאחר שהוא נסע עם המכונית כמה מאות מטרים הוא ירד והמשיך לחגוג עם מעריציו. משפטו של קצב יותר מאשר משפט היה, 'מספח היה' ".

שפטל מספר באריכות על הקשר של משה קצב עם נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק, שהחליט לקדם את ספרו של הנשיא לשעבר ומסביר מדוע: "קצב היה פוליטיקאי שכל הקריירה הפוליטית הארוכה שלו במשך 35 שנה הייתה ללא רבב הכי קטן, סמל של יושר ויושרה. ולכן ברק שמחזיק מעצמו גם הוא סמל היושר והיושרה, לא רואה שום בעיה לקדם את הספר. אני בטוח שברק יודע ומאמין שמשה קצב לא אנס את שתי הנשים הללו".

"הציבור מקבל את העניין שברק רואה בו כחבר בצרה קשה. אני רוצה לומר שאני ידוע אולי כמבקר הגדול ביותר של אהרן ברק ואני רוצה להחמיא לו מכל הלב על כך שהוא הצטלם עם הספר בכדי שהוא יוכל לקדם את מכירותיו", הוא מחמיא במפתיע לברק .

https://tovnews.co.il/%d7%99%d7%95%d7%a8%d7%9d-%d7%a9%d7%a4%d7%98%d7%9c-%d7%90%d7%a0%d7%99-%d7%a8%d7%95%d7%a6%d7%94-%d7%a9%d7%91%d7%90%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%a4%d7%94-%d7%99%d7%94%d7%99%d7%94-%d7%9e%d7%a8%d7%97%d7%a5/

ברק האמין לו? "כן, במאת האחוזים. כי מה זה כל המילים האלו שאומרים 'אתה יודע'  ודברים כאלו, הרי אף אחד לא היה שם באמת. יש פה בעצם מילה מול מילה ומי שמשתכנע במילה מול מילה הוא לא פחות גרוע מזה שהוא משוכנע לגביו שהוא ביצע את העבירה".

ידעו על הקשר ביניהם? "אנחנו מדינה קטנה, הממסד המשפטי והפוליטי כולו יושב בירושלים, כולם מתחככים עם כולם וידעו שהייתה הערכה גדולה וחברות בין משה קצב לאהרן ברק שרק הלכה וגברה בתקופת נשיאותו". שפטל מוסיף פרט אחד שהפריע לו בתקופת כהונתו של קצב "רק כעסתי עליו על דבר אחד, הוא הנשיא הראשון ששומר מצוות בתפקיד וכעסתי עליו שהוא לא הלך עם כיפה לכל אורך תקופת כהונתו".

הציבור יוכל לקבלו בחזרה מתישהו בעתיד? "אני מאוד מקווה, אך לצערי הרב אני לא בטוח שזה יקרה, מכיוון שדואגים כל הזמן לפמפם את הרמייה שיש לנו נשיא שהורשע באונס".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רותי דבש
רותי דבש
1 שנה לפני

כתבה חשובה וחבל שנושא חשוב כל כך לא עולה באתרים נוספים

את וחפירה
את וחפירה
1 שנה לפני

מרגיז ומעצבן שמדינה שנולדה בנס מתפקדת בחטא.
מסתבר שהחונטה הראשונית שכללה את פרס ושות' היא זו שהתוותה את השקר והפלגנות ושאותו העבירה במקל שליחים לחונטה הנוכחית

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום