חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב יגאל לוישנטיין מפסיק לשתוק

הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי על הבעייתיות הגדולה שבשירות המשותף בצבא ועל המלחמות כנגד הארגונים הפרוגרסיביים

שתפו :

צילום: אביר סולטן, פלאש90
play-rounded-fill

הרב יגאל לוינשטיין ראש המכינה הצבאית בעלי מדבר על ההתבטאות שלו המפורסמת שלו "שיגעו לנו את הבנות" שיצרה סערה גדולה. הוא אומר שהוא לא מבין בכלל מה הרגיז באמירה שלו. "ציינתי תהליך שבו לפי הבנתי הפמיניזם הפרוגרסיבי, לא פועל לטובת צה"ל אלא לטובת קידום נשים בכל תנאי, גם על חשבון הביטחון במדינת ישראל וזה מצער אותי מאוד. המוטיבציה לקידום נשים היא לא על פי שיקולים של ביטחון אלא על פי רצון לקדם נשים".

הוא מוסיף ואומר כי הוא אינו נגד פמיניזם מכל סוג שהוא, "הפמיניזם מתחלק לשניים, זה שביקש בסך הכול שוויון הזדמנויות בכל התחומים ואני לא מתנגד לכך, להפך, סוף סוף אישה יכולה להביא עצמה לידי ביטוי בכל התחומים. אני בוחן את התנועות הללו עם משקפיים יהודיות. התפישה היהודית לא עומדת בסתירה לגל הפמיניסטי הראשון. זה שאישה יכולה להביא עצמה עכשיו לידי ביטוי אני רואה בזה ערך עמוק במובן היהודי מה שלא יכלה פעם".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%90%d7%9d-%d7%91%d7%93%d7%a8%d7%9a-%d7%9c%d7%a9%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%91-%d7%a0%d7%a9%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%a6%d7%94%d7%9c-%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%a6%d7%a6%d7%95-%d7%90%d7%aa-%d7%9b%d7%9c/

"זה לא רק רש"י, מי שמסתכל רואה שהיחס לנשים הוא נפלא ומדהים", הוא מדגיש על יחס היהדות לנשים. ההתדרדרות לדבריו התחילה מאוחר יותר, "כל העסק הסתבך בגל השני, שראה באישה מדוכאת בעקבות העובדה שהיא בבית ושיש לה אופי נשי. והיא למעשה ניסתה להגיע למה שנקרא "שוויון בתוצאות". זה הרי אבסורדי כי גם גברים לא מגיעים לשוויון בשום נושא".

הוא מוסיף, "אותי מטרידה העובדה שהגל השני רואה בצבא אג'נדה לקידום מטרות שאינן קשורות לביטחון. זה עניינים של טשטוש מגדרי והכל קשור לרצון שלהם לתפוס עמדות השפעה וכוח והצבא עוזר להם בכך. הצבא הפך להיות פלטפורמה לכל הארגונים הללו".

הרב מציין קושי עיקרי ביחידות הלוחמות, "הבעיה המעשית, גם אם הולכים על פי גל הפמיניזם הראשון הוא אומר שוויון הזדמנויות. ביחידות הלוחמות בניגוד לשאר היחידות, עיקר הניצחון תלוי בערך הרעות. כשאתה מכניס בחורה לתוך פלוגת לוחמים פגעת בערך הרעות, במקום לעסוק ברעות הם יעסקו בחברות. הרמב"ם אומר דבר מדהים, שכשאדם יוצא למלחמה הוא צריך לכוון כל כולו לקרב ואפילו לשכוח את אשתו וילדיו. להביא עכשיו בנות בתוך לחימה זה דבר שפוגע בריכוז ובמיקוד במשימה".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%9c%d7%95%d7%99%d7%a0%d7%a9%d7%98%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%a2%d7%9c-%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%9c%d7%99-%d7%94%d7%9e%d7%a8%d7%94-%d7%94%d7%9e%d7%99%d7%9c%d7%94-%d7%94%d7%9e/

הוא מדגיש כי על פי היהדות והתורה ערך הצניעות וההתרחקות בין המינים זו לא הדרה, זו שמירה על הערכים והצניעות בין המינים. "לא רק אני אוסר את זה אלא זה השולחן ערוך ובתי הספר שלנו ובכלל כל החינוך הדתי. כל הכבוד לאישה הוא לא על ידי ההתערבבות אלא על ידי המרחק", הוא אומר.

הרב מסתייג מהביטוי "צבא העם" הכולל ערבוב של כולם, "הטענה הכללית שאומרים לנו היא "זה צבא של שבטים" ואנחנו צריכים ומוכרחים להיות צבא העם, מה שאומר שכולם ביחד. אני אומר בדיוק ההפך, כדי שזה יהיה צבא העם צריך שכל קבוצה תוכל לחיות את אורחות חייה בצורה מיטבית. אני חושב שזו בעיה ליצור נורמה שאף אחד לא מרוצה ממנה. הבנות כי הן לא יכולות לממש את מה שהן רוצות, והדתיים, לא יכולים לחיות את חייהם הדתיים. זה יוצר עימות לא מוצדק ולא הכרחי".

"אני חושב שהאחריות שלנו למדינת ישראל ועתידה זה היכולת לחיות ביחד ואני חושב שצריך לעשות כל מאמץ שניתן על מנת שזה יקרה ולא מעמדה של איום", אומר הרב בנוגע לחיים המשותפים, דתיים וחילונים.

הסיבה שהוא מותקף בנוגע לאמירותיות לפי הרב היא כי "התנועות הרדיקליות יש בהן מימד קומוניסטי מאוד אלים, כל דעה שלא מקובלת עליהן הן משתיקים אותה. זו תפיסה פרוגרסיבית שאומרת שכל מי שחושב אחרת ממני הדרך היא להשתיק אותו. כיוון שאני לא מוכן לשתוק ואומר את דעותיי אז אני מוציא אותן משיווי משקל ואני לא מתכוון לשתוק".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום