חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

להט"ביסטית קיצונית, אנטי-יהודית ואולטרה-פרוגרסיבית – ברוכות השבות זהבה גלאון

היא בעד תחבורה ציבורית בשבת, פתיחת מקומות בילוי והכל תחת האג'נדה המוכרת והלעוסה של "חיה ותן לחיות", המתמודדת החדשה-ישנה לראשות מרצ

שתפו :

play-rounded-fill

 

זהבה גלאון היא חברת כנסת לשעבר מטעם מרצ וכיום מתמודדת על ראשות המפלגה. בסרטון בו היא מופיעה מעל בימת הכנסת היא אומרת כי "אין לי דבר וחצי דבר עם אנשים דתיים. אבל יש לי נגד אלה שעושים שימוש בדת של קרדום לחפור בו ומבקשים לכפות עלינו אורח חיים. אני חושבת שלאנשים בתל אביב שאין כלי רכב, לאנשים שידם אינה משגת לקחת מונית, לאנשים קשישים מובטלים ההצעה הזאת יכולה לפתור את הבעיה להתנהל ברחבי העיר". היא מוסיפה כי הצעה זו צריכה להיות מיושמת בכל הארץ, וכמובן שלא תעבור בשכונות דתיות "אין לנו מטרה לפגוע ברגשות אף אחד".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%93%d7%99%d7%a0%d7%94-%d7%9e%d7%aa%d7%90%d7%91%d7%93%d7%aa-%d7%91%d7%97%d7%99%d7%a8%d7%94-%d7%91%d7%a9%d7%9e%d7%90%d7%9c-%d7%96%d7%95-%d7%91%d7%97%d7%99%d7%a8%d7%94-%d7%91%d7%aa%d7%a8%d7%91/

הרב עמיחי אליהו יו"ר איגוד רבני קהילות אומר על כך שכדי לשמור על הזהות היהודית במדינה צריך לשמור על ציבוריות עם אפיון ייחודי לשבת. אלא שגלאון אומרת כי "לא, מה שהרב עמיחי אומר זה שאני רוצה להכתיב לכם ולציבור שחי במדינת ישראל איך צריך לחיות כאן, ואיך צריכה להיראות השבת כמו עוד הרבה דברים אחרים. ואתה צדקת, זה לא מדובר רק על תחבורה ציבורית בשבת, זה פסיק מתוך שורה של דברים שאני מניחה שאתה תדון בהם על נישואין וגירושין, וקבורה אזרחית, וכשר וכשרות והדרת נשים ואלף עניינים אחרים. מה הצביון?".

היא רוצה להתמקד בתחבורה ציבורית. ואומרת שהיא אישה חילונית ונוסעת בשבת ושמחה על האופציה להסתובב בשבת. אך היא מכבדת את השבת ומסבירה שיום השבת צריך להיות יום המנוחה כמו שנקבע ושכל אחד יבחר איך לממש אותו. "כדי לממש את זה אתה צריך שהמדינה תאפשר פתיחת מתחמים. והרבה שנים חשבתי שפתיחת מתחמים, שתחבורה ציבורית לא צריכה לעבור בשכונות דתיות. הדברים האלה צריכים להיעשות בשכל, אין לי הרי עניין לתקוע אצבע, בעין אין לי עניין להתגרות. אני מכבדת אנשים שחיים במקום מסוים, לא הייתי רוצה שתעבור רכבת בבני ברק. אבל מתחת לאדמה, אלוהים מה זה מעניין שהיא מתחת לאדמה? אני חושבת שאם אנחנו רוצים לחיות במדינה שאתה רוצה שהיא תהיה יהודית, אני רוצה שהיא תהיה גם דמוקרטית אז אנחנו צריכים לאפשר איזה שהוא מוטו של חיה ותן לחיות".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אני
אני
1 שנה לפני

מה שייכת הדת היהודית לעם היהודי. אנחנו לא מדינה יהודית אלא מדינת היהודים כולל היהודים האתיהיסטים כמו בן גוריון וביבי

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום