חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה שהתקשורת מנסה להסתיר: הדרוזים שבעד חוק הלאום

ראש המועצה הציונית הדרוזית עטא פרחאת מנפץ את המיתוסים לגבי חוק הלאום; וכן, למרות שהוא דרוזי, חשוב לו שמדינת ישראל תישאר יהודית

שתפו :

עטא פרחאת
התמונה מתוך עמוד הפייסבוק של המצולם

לאחר שלוש שנים וחצי הותר אתמול בפרסום שמו של סא"ל מחמוד חיר אל־דין הי"ד שנהרג במבצע צבאי נועז בעומק רצועת עזה. חיר אל־דין הי"ד שקיבל צל"ש בעקבות המבצע הוא בן לעדה הדרוזית, מה שפתח פעם נוספת את הפולמוס סביב חוק הלאום. בראיון לאתר TOV מתייחס עטא פרחאת, ראש המועצה הציונית הדרוזית, לקריאות לשינוי החוק. הוא טוען ששינוי החוק יהפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה, ומסביר שבניגוד למה שמנסים לצייר בתקשורת – הרבה אנשים מהעדה הדרוזית דווקא בעד החוק.

 

בתור דרוזי, מה דעתך על חוק הלאום?

"חוק יסוד הלאום הוא חוק שמדבר על הפרק הזהותי של מדינת ישראל. הוא לא חוק שקובע את הזכויות של העדות ולא של הפרט. הוא אחד מ-14 חוקי יסוד שאם עד לפני חוק יסוד הלאום חוקים דיברו על העניינים הדמוקרטיים, האוניברסליים, ופחות נגעו בפרק הזהותי, זה חוק שבא לגעת בפרק הזהותי. להגדיר למי יש בישראל זכות להגדרה עצמית. להגדיר את הדגל, את ההמנון, את הבירה, את הסמל ואת כל הסממנים הלאומיים של מדינת ישראל".

"החוק הוא חוק חשוב מאוד מכוון שאם החוק הזה איננו חלילה, מן הסתם באופן אוטומטי יבוטל חוק השבות. כי חוק יסוד הלאום מגדיר למי יש זכות להגדרה עצמית כלאום. ואם המדינה לא תישאר מדינת העם היהודי, שליהודים ורק ליהודים יש זכות להגדרה עצמית, אזי היא תהפוך למדינת כל לאומיה ואזרחיה. וחלילה אם תהפוך למדינת כל לאומיה ואזרחיה, יבוטל חוק השבות".

"כל אותם פליטים במירכאות שנמצאים במדינות ערב מסביבנו ימלאו את המדינה בחסות החוק החדש חס ושלום כי חוק הלאום בוטל וחוק השבות בוטל. אנחנו לא רוצים לחיות תחת שלטון מוסלמי. לא אני ולא אתה ולא אף אחד במדינה". פרחאת מוסיף כי : "יתכן שאחיי הדרוזים הרגישו נפגעים. אבל הפגיעה הזו היא מידתית באופן מידתי ומדוד לעומת הקטסטרופה שיכולה להיות אם החוק הזה יבוטל".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%96-%d7%9e%d7%94-%d7%91%d7%90%d7%9e%d7%aa-%d7%a2%d7%95%d7%9e%d7%93-%d7%9e%d7%90%d7%97%d7%95%d7%a8%d7%99-%d7%94%d7%91%d7%a8%d7%99%d7%aa-%d7%91%d7%99%d7%9f-%d7%94%d7%93%d7%a8%d7%95%d7%96%d7%99/

 

בתקשורת זה מוצג כאילו כל הדרוזים באופן גורף וחד משמעי הם נגד החוק

תקשורת המיינסטרים לא מביאה אנשים כמוני לקדמת הבמה ולא נותנת להם לבטא את עצמם. היא תקשורת מגויסת שיש לה אג'נדה. אג'נדה שנתמכת על ידי הקרן החדשה, על ידי ג'ורג' סורוס. הם קבלני משנה שלהם שכל מטרתם להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה. ולכן העמדות שלי ושל דומיי פחות רלוונטיות לאנשים בתקשורת המיינסטרים. בגלל זה חושבים שכל הדרוזים מקשה אחת נגד – זה לא נכון".

https://tovnews.co.il/%d7%a8%d7%90%d7%a9-%d7%94%d7%9e%d7%98%d7%94-%d7%94%d7%93%d7%a8%d7%95%d7%96%d7%99-%d7%91%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%aa%d7%a4%d7%98%d7%a8-%d7%91%d7%a0%d7%98-%d7%9e%d7%a4%d7%97%d7%93/

אתה יכול להבין את האנשים מהעדה הדרוזים שמתנגדים לחוק?

"אני יכול להבין כל דבר אבל אני אומר: הם טועים. טחנו להם את המוח שהם נהפכו להיות סוג ב', שהם לא רלוונטיים. אבל החוק לא מדבר על זה. צריך להבין חוקתית מה פירושה של זכות הגדרה עצמית כלאום. ואיך זה מתבטא בשטח. משפטית, כל שינוי לחוק יסוד הלאום יגרום לביטולו. ולכן אנחנו לא צריכים להיות הגורם כדי לבטל את החוק הזה. אנחנו צריכים להבין את הסיטואציה שמדינת ישראל נמצאת בה. תראה עכשיו מה קורה בתוך המדינה. המיעוט הערבי עוד מעט ידרוש זכויות לאומיות. ושהוא דורש זכויות לאומיות, אז המדינה היהודית מפסיקה להיות מדינת יהודית. אני לא רוצה לחזור ללפני 48, ללפני תרפ"ט שהכנופיות של הטרור הערבי היו עושים בנו שפטים. אני רוצה שישראל תהיה חזקה, תהיה איתנה ותשמיד את אויבה גם מבפנים וגם מבחוץ. זה מה שאני רוצה".

חשוב לך בתור דרוזי שישראל תישאר מדינה יהודית?

"ישראל היא דמוקרטית רק בגלל שהיא יהודית. אם היא לא הייתה יהודית, היא לא הייתה יכולה להיות דמוקרטית. העם היהודי מכבד גם אותי וגם את האמונה שלי. אף אחד מהיהודים לא בא להתערב לי למי להתפלל ואיך להתפלל. יש פה חופש פולחן לכולם. ואם היינו חלילה בסיטואציה אחרת שאני לא רוצה לתאר אותה לעצמי,  זה יהיה כמו במדינות ערביות חשוכות ששם החרב והנשק הם הפתרון לכל דבר, ושם חוק השריעה הם הפתרון לכל דבר. ב"ה אנחנו במדינת ישראל וצריך לשמור על המדינה שתהיה יהודית כי רק כאשר היא תהיה יהודית היא תהיה דמוקרטית. ישראל אם לא תהיה יהודית, היא גם לא תהיה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
דנה
דנה
1 שנה לפני

אין עלייך עטא פארחאת!
כל מילה בסלע!!
שאפו ענק!!

כל מילה בסלע יישר כח
כל מילה בסלע יישר כח
1 שנה לפני
הגב ל  דנה

'שף

משה
משה
1 שנה לפני

יוצא מן הכלל. אתם עושים עבודת קודש כשאתם מביאים את הקולות האלה

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום