חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נשים מבשרות גאולה בחומש

מאז הפיגוע בו נרצח אחד מאברכי הישיבה, היחס אל תושבי חומש מצד המדינה דווקא נהיה קשה יותר והלחץ לפנותם גובר

שתפו :

 

הדר מנצ'ובסקי גרה בשבי שומרון ובעלה אברך בישיבת חומש. הדר מספרת כי הישיבה פועלת כבר 15 שנה, ונמצאת בחומש מאז הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון. לפני ארבעה חודשים בדרך מחומש נרצח אחד מהאברכים בפיגוע ירי, יהודה דימנטמן הי"ד. ומאז הכל התהפך. אין אחד במדינה שלא שמע על חומש, ולמרבה ההפתעה, בעקבות כך התנאים בחומש דווקא הורעו.

היא חברה של אתיה, אשתו של יהודה הי"ד, ובעלה למד עם יהודה קובע בכל בוקר. היא מספרת כי "מאז שהוא נרצח, עוד כבר בשבעה, המדינה החליטה שהיא רוצה לסיים את הסיפור הזה שנקרא חומש". מה שהוביל אותם בעצם בסיום השבעה לארגן צעדה של 15,000 איש שהגיעו לחומש, בסערה, בגשם ובקור, בתנאים לא תנאים. היא אומרת "זה מה שהציל את חומש. כי ברגע שהמדינה ראתה את התמיכה הציבורית בחומש הם הבינו שהם לא יכולים לפנות ברגע את חומש וכולם ישבו בשקט". ומאז הן פועלות שחומש תישאר בתודעה, להראות שהציבור אוהב ותומך בחומש והמדינה תבין שהיא לא יכולה לפנות ככה בקלות.

ביום שני בערב לפני שבועיים, הן ארגנו אירוע ראשון מסוגו במקום לנשים. הן ארגנו הרבה אירועים לגברים, אך לנשים זה יותר מאתגר מבחינה לוגיסטית. "בעצם יש שם ישיבה, וליום אחד הזיזו אותם מבית המדרש". מספר סיבות גרמו לערב זה להתקיים, אחת מהן היא קולות מהשטח שרצו ערב לנשים. הסיבה השנייה שאתיה, אשתו של יהודה הי"ד, מאוד רצתה את ערב ההתחזקות הזה בחומש. במהלך הערב המרגש, הייתה שיחה של אתיה, והרב אלישמע ראש הישיבה חיזק את הנשים בדברי תורה. בנוסף נהנו הנשים מהופעה של הזמרת ספיר גזבר ואמנית החול רחלי בנדר. "הן הביאו את הציוד היקר שלהו ועשו הופעה, לערב הגיעו 800 נשים".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%94-%d7%92%d7%95%d7%a8%d7%9d-%d7%9c%d7%97%d7%91%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%a9%d7%9c-%d7%a6%d7%a2%d7%99%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a7%d7%95%d7%9d-%d7%95%d7%9c%d7%94%d7%9b%d7%99%d7%9f-%d7%a1%d7%a8/

במהלך הערב הן מקבלות את ההודעה על הפיגוע בבני ברק, והערב נהפך מערב של שמחה לערב של תפילה, התרוממות והתחזקות. היא אומרת כי "אין מקום יותר מתאים מחומש להתחזק בכזה ערב, להתחזק מהכוח של ארץ ישראל, להתחזק מהכוח של האמירה שאנחנו לא מוכנים לתת פרס לטרור, לתת את חומש אחרי שיהודה נרצח זה לתת את מה שהמחבלים רצו". היא מדגישה שאם נותנים את חומש לערבים, נותנים פרס לטרור ובכך גורמים למחבלים להמשיך ולבצע פיגועים.

היא מוסיפה שמאז הרצח המצב הפיזי נהיה יותר קשה כי לא נותנים לבנות כלום. נשאר רק את בית המדרש שהוא אוהל גדול, וכל הזמן הצבא מקים מחסומים נוספים בדרך לחומש. באירוע נשים לא ידעו איך יעלו 800 נשים לחומש, ובלוגיסטיקה מורכבת של הליכה ברגל מהכניסה לחומש, ב"ה כולן הגיעו למעלה.

במהלך חול המועד פסח, מתוכננת צעדה לתמיכה ציבורית שהיא זאת שמחזיקה את חומש. הם החליטו בעקבות הצרת הצעדים על חומש, שהם רוצים להסיר את המחסומים ומזמינים את כולם לבוא לצעדה, ביום שלישי בחול המועד "להראות ברגליים שאנחנו בוחרים בארץ ישראל ובעם ישראל".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
חומש אלופים!!
חומש אלופים!!
2 שנים לפני

אישה מיוחדת!!

חומש
חומש
2 שנים לפני

וואו! מדהים!!

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום