Search
Close this search box.

שופטת בדימוס: "אנחנו דנים בחקיקת חוקי יסוד בקצב שאני לא זוכרת כמוהו"

על רקע הדיונים בבג"ץ על חוקיותם של חוקי היסוד, השופטת בדימוס ומומחית למשפט פלילי, עו"ד שרה חביב המתנגדת לרפורמה, מנסה להגן בשיחה עם יוסף רוסו על מהלכיו של בית המשפט

תגיות

שתפו :

צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שופטי בית המשפט העליון התכנסו  לדיון דרמטי על חוק הנבצרות. בהרכב בראשות נשיאת העליון אסתר חיות יושבים גם השופט יצחק עמית והשופט עוזי פוגלמן. שופטי בית המשפט העליון יכריעו האם לפסול לראשונה את התיקון לחוק יסוד הממשלה.

חוק הנבצרות, שעבר בכנסת בחורף האחרון, הוא תיקון לחוק יסוד,

שאם יבוטל תהיה זו הפעם הראשונה בה בית המשפט מבטל חוק יסוד.

החוק קודם לאחר שבקואליציה חששו מאפשרות של הדחת ראש הממשלה בידי היועמ"שית בשל המשפט המתנהל נגדו. החשש החריף לאחר שהיועצת אסרה על ראש הממשלה לחלוטין כל עיסוק ברפורמה המשפטית, בטענה שהוא נמצא בניגוד עניינים בנושא.

 

השופטת בדימוס ומומחית למשפט פלילי, עו"ד שרה חביב מתנגדת לרפורמה ובשיחה עם יוסף רוסו מנסה להגן על מהלכיו של בית המשפט וטוענת כי הוא נוהג רק על פי החוק: "אנחנו דנים בחקיקת חוקי יסוד בקצב שאני לא זוכרת כמוהו. המשבר מתהווה בגלל חוסר ההסכמה, יש לו השלכות כלכליות, חברתיות ועוד. הממשלה שולטת בכנסת. ברוב הדמוקרטיות בעולם יש שני בתי פרלמנט או חוקה שאי אפשר לשנות אותה או לחוקק אותה מחדש כמו שאצלנו מחוקקים בקצב מסחרר".

"נניח באופן היפותטי", אומרת חביב, "שהכנסת מבטלת את הבחירות הבאות או קובעת שבחירות יהיו פעם בעשר שנים. זה חוק יסוד הכנסת. זה מובן מאליו שבית המשפט צריך להתערב? חוק הנבצרות הוא לגמרי הוראה שמתאימה לחוק יסוד. הטענה של היועמ"שית היא שהחקיקה הזו חוקקה בשלב הזה ובנוסח הזה בלי להתחשב בהשלכות הרוחב ושזו חקיקה פרסונאלית".

צפו בדיון המרתק

 

חוות ארץ האיילים

https://bit.ly/DeerLand

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
מיכה
מיכה
11 חודשים לפני

בעברי הרחוק, הפקולטה שקבלה לשורותיה כל מי שנכשל מלהתקבל לפקולטות אחרות, זו הפקולטה למשפטים. כלומר כל בררת הסטודנטים של אז, הם השופטים הבכירים של היום.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום