חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בנו של אפרים קישון: אין ספק בכלל שהתנכלו לאבי כי היה ימני

במלאת מאה שנה להולדתו של איש התרבות האייקוני של מדינת ישראל, אפרים קישון ז"ל, מספר בנו, ד"ר רפי קישון על תולדות חייו, על הקשיים שעבר ועל חוסר ההכרה בו משום שהיה ימני

שתפו :

פלאש 90

בנו של אפרים קישון, ד"ר רפי קישון, בראיון לציון מאה שנה להולדתו של הסופר, איש הקולנוע והסאטיריקן אפרים קישון ז"ל שיצר במשך עשרות שנים חלקים נכבדים בתרבות הישראלית.

"אני חייב להגיד שלא כל כך סבלתי מתופעת "הבן של"", נזכר ד"ר קישון, "הוריי התגרשו כשהייתי בגיל מאוד צעיר, וגדלתי ברמת גן אצל אמא שלי בבית רגיל ולא תחת צלו של אבי ובביתו. זה לא שיחק תפקיד. אז בישראל לא הייתה הערצה כמו היום עם הרשתות החברתיות".

על השאלה מה היה אומר אביו היום אומר בחיוך ד"ר קישון: "הוא היה מודה מאוד לעיריית ת"א שלקחה את התסריט המשוגע שלו על החפירות של תעלת בלאומליך והפכה את זה למציאות עד שאי אפשר לזוז בעיר מרוב החפירות. כל השבוע אני מקבל תמונה ממישהו ששולח לי תמונות שנראות ממש כאילו מהסרט".

"כל הזמן שואלים אותי "מה אבא שלך היה אומר?"", מנסה ד"ר קישון לשער מה היה אומר אביו על הרפורמה, "מצד אחד, זאת הייתה ההתמחות שלו – לשים את הפוליטיקאים באור מגוחך, את השקרים שלהם ואת הפרת ההבטחות. הייתה לו ביקורת על המערכת השיפוטית כבר בסאטירה האייקונית שלו שנקראת "צריך לשכור עו"ד טוב" שיש עורכי דין שתולים. קראתי את זה בהופעה שלי מול שופטי בית המשפט העליון ולמרות שזו ביקורת מאוד גדולה על חוסר היעילות שלהם, השופטים צחקו כאילו זה לא נוגע להם. מצד שני, הוא עבר בתי ספר קשים מאוד לדיקטטורה של הנאציזם והקומוניזם. כך שמפוליטיקאים הוא פחד כי להם יש את הכח להרוס. הוא כנראה היה מנסה לפשר בין שני הצדדים. הכי חשוב היה לו קיומה של מדינת ישראל, המדינה היחידה של העם היהודי בעולם. בשנותיו האחרונות הוא אמר שזה הפלא הגדול של המאה ה-20".

כיצד השפיעה העובדה שאביו היה ימני על מורשתו?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גימי-יהודי מיהודה
גימי-יהודי מיהודה
9 חודשים לפני

אהבתי את אפרים קישון זכרנו לברכה היה יהודי טוב ויחד ובעל הבחנה חדה ואיש חכם ונבון!

ש.גולדרוזן
ש.גולדרוזן
9 חודשים לפני

מאז ומעולם אהבתי את אפרים קישון עם המבטא ההונגרי שלו אבל מעל לכל חכמת הכתיבה שלו טביעת העין הנפלאה ומחוש ההומור שלנו

כחול לבן
כחול לבן
9 חודשים לפני

אפרים קישון ז"ל. איש חכם ונבון . אין יותר אנשים כאלה היום .

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום