Search
Close this search box.

הרפורמה של ליברמן מושכת אש: "נעמוד נגד הדורסנות המסוכנת"

חברי כנסת מהקואליציה במכתב חריף נגד הרפורמה בחקלאות שעליה הכריז אתמול שר האוצר ליברמן

תגיות

שתפו :

אתמול (ג') כינסו שר האוצר לברמן ושר החקלאות עודד פורר מסיבת עיתונאים. במסיבת העיתונאים הם הכריזו על הרפורמה בחקלאות. ההחלטה על הרפורמה גררה ביקורת רבה בקואליציה.

מה היא בעצם הרפורמה בחקלאות?

הרפורמה בחקלאות בעצם תבטל את המכסים על פירות וירקות. עד היום היו מכסים שונים על פירות וירקות מיובאים, כך שלא הייתה תחרות אמיתית אל מול הסחורה המיובאת וכתוצאה מכך הירקות והפירות מתוצרת ישראל היו במחירים גבוהים, שרק הלכו ועלו כל הזמן. לטענת משרד האוצר, הרפורמה תייצר תחרות שתגרום להורדת מחירי הירקות והפירות ותגרום למגוון גדול וזמין יותר של ירקות ופירות לצרכן הישראלי. על פי פרטי התוכנית, הרפורמה תחסוך לכל בית ישראלי בממוצע בכ-800 ש"ח בשנה. "מטרת הרפורמה היא לשדרג את החקלאות הישראלית" אמר השר ליברמן בדברים שנשא.

ההחלטה על הרפורמה בחקלאות מייצרת עוד כאב ראש גדול בקואליציה. כזכור, השרים ליברמן ופורר התחייבו למפלגות בקואליציה לקדם את הרפורמה בחקלאות בתיאום איתם – מה שלא קרה בסופו של דבר.

יו"ר סייעת מפלגת העבודה רם שפע התייחס בעמוד הטוויטר שלו לרפורמה: "הבנתי ששרי האוצר והחקלאות חושבים שהם יכולים ללכת להתעמת עם חצי מהקואליציה, להפר התחייבויות ולפעול חד צדדית". הוא הוסיף כי: "לא רק הרס החקלאות הישראלית, אלא גם יציבות הקואליציה והאמון בתוכה היא על אחריותם בלבד".

בתוך כך הגישו קבוצה גדולה של חברי כנסת מכתב ליו"ר הכנסת מיקי לוי בו הם דרשו לכנס בדחיפות את מליאת הכנסת בשל הפרת ההתחייבות של שרי האוצר והחקלאות לקואליציה כלשונם.

במכתב תקפו חברי הכנסת את השרים ליברמן ועודד פורר: "שרי האוצר והחקלאות בחרו לחצות את הקווים האדומים של הנהוג בקואליציית השינוי שלנו". לטענתם, התוכנית תגרום לפגיעה אנושה בחקלאות הישראלית ולא בהכרח תגרום להורדת מחירי הירקות והפירות: "אין ברפורמה הנוכחית שהושקה שום הבטחה אמיתית להורדת יוקר המחייה". לסיום, חברי הכנסת יצאו כנגד הפרת ההסכמים הקואליציוניים כהגדרתם: "אנו מגנים באופן חריף את בחירת השרים לפעול נגד ההסכמים הקואליציוניים".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום