חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה היה האינטרס של שמעון פרס כשקידם את הסכמי אוסלו?

30 שנים להסכמי אוסלו: איך שכנע שמעון פרס את ערפאת, מה היו הדרכים ה"דמוקרטיות" שבהן אושר ההסכם ומה הוא כלל? מיכאל לובוביקוב מזכיר נשכחות

שתפו :

פלאש 90

לפני 30 שנים נחתם הסכם אוסלו על מדשאת הבית הלבן ומדינת ישראל נכנסה לתקופה של התמודדות עם טרור, פיגועים חוסר בבטחון אישי והתמודדות עם משקעים רבים שנמשכים עד לימים אלו. מיכאל לובוביקוב, יו"ר פורום 2030, קובע כבר בתחילת השיחה "זה אירוע דרמטי ולמרות שההסכמים מתו או נולדו מתים, אנחנו מתעלמים מזה והגיע הזמן להתפכח ולהחליט מה הלאה".

לובוביקוב מזכיר כי ארגון אש"ף היה 'על הקרשים' כשמדינת ישראל חתמה איתו על ההסכם והחזירה לו את כוחו: "בשנת 1985 אש"ף וערפאת מגורשים מלבנון, הם מנודים ועל הקרשים, על סף קריסה ללא משאבים, ואז מגיע שמעון פרס המושיע הגדול, לוקח אותם ממזבלת ההיסטוריה ונותן להם כח. אני סבור, שפרס עושה זאת בזמן שמתחילה עליה מאסיבית מבריה"מ ופרס איים על ערפאת שהמצב הדמוגרפי משתנה ומציע לו להבין שהמציאות משתנה ושכדאי לו להכנס לתהליך".

מידע שאולי פחות מפורסם נעוץ בעובדה ששמעון פרס שכנע את ערפאת ללכת על ההסכם: "פרס, צריך להגיד שלא הוסמך לכך על ידי אף אחד, פועל שבליבה של ארץ ישראל תוקם אוטונומיה ביו"ש ובעזה, מעביר שליטה לארגון טרור וכשהכל מוכן הוא מביא את זה למדינת ישראל וראש הממשלה רבין נאלץ להסכים לזה".

דווקא בימים אלו כשמדברים על הליכים דמוקרטיים, ומבקשים לבצע תהליכים כאלו בהסכמה מזכיר לובוביקוב כיצד התקבל ההסכם: "כשהם מביאים את ההסכם לאישור לכנסת הם מגלים שאין להם תמיכה אפילו במפלגה שלהם, כששני ח"כים ממפלגת העבודה מתנגדים, ואז הם מבצעים את השוחד הפוליטי הכואב ביותר בהיסטוריה".

אילו חברי כנסת קיבלו שוחד ומהו?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
עזיז משה
עזיז משה
8 חודשים לפני

מעניין מה האינטרס של ביבי לגרימת שנאת אחים וקרע בעם ?

יורם גינזבורג
יורם גינזבורג
8 חודשים לפני

יישר כוח מיכאל ! ראיון מצוין ובמקום , תזכורת לחטאים ולאיוולת המתמשכת שלנו , להעדר תוכנית הכרעה לאומית בזמן הזה , אין מקום לדחיינות

יעקב
יעקב
8 חודשים לפני

פשעי אוסלו לא הסכם, הטעות החמורה ביותר שנעשה ושמעון פרס האחראי על הטעות הנוראית הזאתץ

צופה
צופה
8 חודשים לפני

בימים אלו של תביעות ל"הסכמה רחבה", ראוי להזכיר את הסיסמה המפורסמת של ההצבעות בכנסת על ההסכם השנוי במחלוקת מהימים ההם: "רוב של 61 הוא רוב".

כגברי לפיד: "אנשים אחרים בזמנים אחרים"…

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

4
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום