חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוקי המסתננים: "בנימוקי השופטים אין עומק ולוגיקה"

איש אתר "מידה" עקיבא ביגמן צולל לתוך נימוקי השופטים כאשר פסלו את חוק הפיקדון שנועד לעודד מסתננים לעזוב את ישראל. המלצתו לאנשי הימין: תקראו את פסקי הדין ותגלו שהם לא בשפה סודית

שתפו :

צילום: יונתן זינדל פלאש90

בעקבות המאורעות האלימים שהובילו לפצועים רבים בשבת האחרונה בדרום ת"א בהם השתתפו מאות רבות של אריתראים שנלחמו אחד בשני ברחובות העיר, האשימו כמיטב המסורת את ראש הממשלה נתניהו ואת ממשלות הימין שלא מצאו פתרון לבעיית המסתננים.

ב"אורח פלא" נעלם מעיני המבקרים, הפתרון של חוק הפיקדון שקבע כי מסתננים העובדים בישראל יפקידו 36% מהכנסתם בתקופה בקרן מיוחדת שהם יוכלו לפדות רק עם עזיבתם את הארץ. הסכום יכלול חלק מהתחייבויות המעסיק (16%) וחלק משכרו של העובד (20%). גם במקרה הזה הוגשה עתירה, ולמרות נתונים מבוססים שהוכיחו את יעילות החוק בעידוד יציאתם של מסתננים, באפריל 2020 בג"צ הורה לבטל חלקית את החוק, וקבע שרק חלקו של המעסיק יועבר לקרן הפיקדון.

איש אתר "מידה" עקיבא ביגמן מציע הצעה מאוד פשוטה כדי לראות באיזו קלות פוסל בית המשפט העליון חקיקה ראשית של הכנסת: "אנחנו הרבה פעמים הולכים בעיקר לתוצאה של הפסיקה. אבל אני מציע ללכת לקרוא את הנימוקים של השופטים, מעין להרים את מכסה המנוע של ההחלטה. אנחנו מרגישים כאילו יש איזה לחש קסם או שפה סודית שרק מי שהוסמך לשופט עליון בכלל יכול להבין אותה. בד"כ אין שם הרבה עומק ולוגיקה. אתה קורא איך השופטת אסתר חיות מחליטה לבטל חוק ואין שם שום מקצועיות. השופט סולברג טוען טענות הגיוניות והיא בכלל לא עונה לו. יש שימוש לא מידתי בכלים החוקתיים של ביטול חוקים".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
8 חודשים לפני

מצטער. דווקא מאוד פשוט להבין מה זה קניין של אדם והיכן הממשלה דורסת את זה. אם הממשלה כושלת ולא מסוגלת למצוא פתרון חוקתי, זה לא אומר שבית המשפט צריך לאפשר לה כל פתרון מטומטם ודורסני שתעלה על דעתה.

עמוק בתוך פסיכוזה.

כולם יודעים שדריסה נתונה לשיקול דעתה הבלעדית של השרה.

לנבחרי העם הזכות להכתיב מדיניות וגם לאכוף אותה.

תשאל את בן גביר ואת רוטמן.

גיל ט
גיל ט
8 חודשים לפני

חיות משאירה חופשיה רוצחת סדרתית
docdroid.net/arh542g

איזה גוש.jpg

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום