Search
Close this search box.

אזרח חיסל מחבלת חמושה; נשקו נלקח ממנו ולא הוחזר עד היום

מאיר בן שטרית, אב לחמישה וחבר כיתת הכוננות בקריית ארבע, מספר בשיחה לאתר TOV על האירוע המקומם בו אחרי שהוא חיסל מחבלת שהייתה חמושה בנשק, לקחו ממנו את הנשק

תגיות

שתפו :

 

ביום שלישי השבוע מדינת ישראל רעשה. אחרי שאזרח חמוש חיסל מחבל שרצח ארבעה אנשים – נשקו נלקח ממנו. לטענת המשטרה, מדובר בנוהל קבוע שלאחריו מחזירים לאזרחים את הנשק. אבל המצב לא כזה אם תשאלו את מאיר בן שטרית. בשנה שעברה הוא חיסל בגבורה מחבלת שהייתה חמושה בנשק, אבל מיד אחרי האירוע נשקו נלקח ממנו ולא הוחזר לו עד עכשיו למרות בקשותיו החוזרות. וכך הוא מספר בשיחה לTOV: "זה קרה ב19.5, תקופת שומר החומות. אני ישבתי בחדר בבית שלי, שמעתי צרורות של ירי, ישר הבנתי שזה מחבל. קראתי בקשר "פטיש חם". רצתי מהר כמו שאפשר לראות בסרטון, לקחתי את הנשק מסוג M16 , העמדתי אותו על הברזלים. ופתאום אני מזהה את הגברת הצעירה הזאת הולכת עם תיק עליה עם משהו כהה ארוך ביד שהיה נראה לי כנשק. ואז הבנתי שזאת היא ירתה. והיא מתקדמת לכיוון החיילים ומתקדמת ומתקדמת, ושבע, שמונה, תשע עשר שניות עד שהחלטתי שאני יורה. יריתי בה כדור אחד, אחרי שהיא נפלה על הרצפה. לאחר הירי, אני עוד שתקתי למעלה בבית. הייתי קצת מבוהל ומפוחד, אם עשיתי את הדבר הנכון או לא. אבל הבנתי שזאת רק היא, אני חי פה שלושים שנה, עברתי את כל הפיגועים. מה היא הולכת ממרכז הצומת אחרי כל הירי של הצרורות האלה? נתתי בה את הכדור".

באותו ערב זמן קצר אחרי האירוע נלקח ממנו הנשק. למרות שעברה כמעט שנה מאז, ולמרות כל בקשותיו, הנשק לא הוחזר לו עד היום: "אחרי שירדתי למטה, דיווחתי שאני יריתי בה ראשון. ולקחו לי את הנשק. ואני עד עכשיו מתחנן, תחזירו לי את הנשק, אין לי הגנה .אני צוות כוננות של קריית ארבע, נתתי את החיים שלי בשביל ביטחון ישראל, הם לא רוצים להחזיר לי את הנשק".

מאיר מדגיש שהיו בקרבת האירוע חיילים שזיהו את המחבלת אבל פחדו לפתוח לעברה באש, ולכן לא נותרה לו ברירה אלא לטפל באירוע בעצמו ולהציל חיים: "אפשר לראות את הסרטון, היו שם חיילים. 12 שניות מתחבאים ולא ירו בה, הם חששו. היא הולכת ומתקדמת אליהם והם לא יורים בה. אז אני יריתי".

יום לאחר הפיגוע בבאר שבע ועל רקע הסערה סביב לקיחת הנשק מהאזרח שנטרל את המחבל, מאיר חשף ברשתות את סיפורו. הוא מסביר למה כמעט שנה אחרי האירוע הוא החליט להציף את הנושא: "ראיתי את הסרטון איך השוטר מדבר כלפי הבחור שחיסל את המחבל בפיגוע השבוע, אמרתי גם אני, לא אכפת לי אני חושף את עצמי מול כל הערבים שידעו שזה אני והנה בטלגרם כבר התחילו להציק לי וגם מתקשרים אליי ומאיימים".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%90%d7%9d-%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98-%d7%9b%d7%91%d7%a8-%d7%a9%d7%97%d7%a8%d7%a8-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%97%d7%91%d7%9c-%d7%94%d7%91%d7%90-%d7%a1%d7%a7%d7%99/

מאיר מנסה כבר תקופה ארוכה לקבל את הנשק בחזרה. לדבריו, הוא פונה להמון גורמים ולא מתייחסים אליו: "למי לא פניתי? לאלוף הפיקוד, למח"ט, למפקד הגמ"ר, מפקד הגמ"ר מרחבי, מפקד הגמ"ר יהודה. אין לי מה להגיד, הם לא מתייחסים. הם אומרים: 'תראה, יש עניינים, ויש גורמים, והמח"ט והמפקד'". אבל לא רק שהנשק שאמור להגן עליו נלקח ממנו. יותר מזה, נפתחה לו תיק במשטרה והוא נחקר באזהרה: "והכי גרוע שפתחו לי תיק במשטרה על ירי בשטח בנוי. זה מה שכואב לי. התיק עדיין פתוח, חקרו אותי באזהרה. הם שאלו למה ירית, מי אמר לך שזאת היא. השוטרים בעצמם היו מובכים ממה שהם שאלו אותי".

מארגון תורת לחימה נמסר בתגובה: "אנו עדים למקרים הזויים, חוזרים ונשנים של פגיעה בלוחמים אזרחים וחיילים שעשו את תפקידם ואת חובתם המוסריים, והצילו חיים אל מול פני אויב. בדיוק כמו שעם ישראל כולו גיבה השבוע את מחסלי המחבלים בבאר שבע, כך בכל מקרה דומה: מי שפגע במחבלים צריך לקבל צל"ש, ולא לחשוש לסיבוך משפטי או לשלילת נשק. חובת הממשלה וראשי מערכת הביטחון לתקן זאת באופן מיידי, ובמקרה של מיקו זאת חובת מפקדי החטיבה, האוגדה ופיקוד המרכז. אנו יחד עם הציבור נעמוד על המשמר בכדי שכל לוחם יקבל גיבוי מלא, ואת הכבוד האמיתי הראוי לו".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום