חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראש מכון צומת: "המוח היהודי יודע למצוא את הדרכים לכל הצרכים"

בראיון ליוסף רוסו, מספר ראש מכון צומת על חלק מהסוגיות הבאות לפתחו של המכון; בשר מתורבת, מעליות שבת ובתים חכמים

תגיות

שתפו :

 

לכבוד יום המדע, פגשנו את הרב מנחם פרל שליט"א, ראש מכון צומת העוסק בפתרון סוגיות הלכתיות-טכנולוגיות.

הרב פרל פותח את דבריו ומסביר מה זה בשר מתורבת ומהי הסיבה שבגללה מפתחים את הטכנולוגיה הזאת: "הקושי בפליטת גזי חממה מוכר, מדברים על זה כבר המון שנים. גם צער בעלי חיים זה דבר מוכר. מכח זה, הרבה אנשים הרבה מאוד שנים מנסים ליצור תחליף לבשר.. הישן יותר והמוכר יותר שגם הוא הולך ומתפתח זה בשר סינטטי שהוא באמת לא בשר. זה כמו שניצל תירס וסויה שגם בהם מושקעת המון מחשבה של איך לעשות אותם דומים במרקם ובטעם לבשר. זה נושא אחד. אנחנו מדברים על נושא אחר שהוא בשר מתורבת. שבעצם לוקחים תא מן החי, שהוא טרום עוברי. יש כמה פתוחים בכמה מקומות בעולם, שאותו מרבים בתנאי מעבדה ועושים ממנו לפני שיהיה בעל חיים עם נשמה,  בשר שיראה כמו בשר. הוא בשר והוא יראה כמו בשר, ויהיה בו טעם של בשר, משום שהוא עשוי מתא בשרי".

הפיתוחים החדשים האלה מגיעים לפתחו של מכון צומת. האם הבשר הזה הוא כשר? האם הוא פרווה? האם אפשר לייצר אותו מחיות טמאות? זה חלק מהסוגיות שאיתם צריכים להתמודד במכון צומת. על הסוגיות האלה אומר הרב פרל: "אם זה באמת לא בשרי, זה באמת לא משנה מאיזה חיה עושים את זה. יש מי שכבר הסיק מסקנה הלכתית וזה גם התפרסם לאחרונה. אנחנו במכון צומת עובדים בקצב קצת אחר שחשוב לנו בשיקול הדעת יהיו מעורבים גדולי הלכה פוסקי הלכה בישראל".

הרב מסביר שרבים בציבור הדתי רואים במכון צומת כתובת לשאלות הלכתיות שנוגעות בפיתוחים חדשים וטכנולוגיות חדשות שבאות לעולם: "כיוון שאנחנו מרבים לעסוק במפגש בין הלכה למדע, ובעיקר במפגש בין הלכה לטכנולוגיה. אנשים רבים מזהים בנו כמקור למפגש הזה ושייחצן ויסביר לעולם מה זה".

הרב מרחיב על המחלקות החדשות שיש בתוך מכון צומת: "בתוך צומת יש לנו מחלקה טכנולוגית עם מהנדסים ואנשים טכניים ויש לנו מחלקה הלכתית. המחלקה הטכנולוגית, מזהה טכנולוגית חדשות, גם מזהה צרכים בשוק. למשל, מעלית שבת. כמעט כל המעליות שבת שיש בעולם זה של צומת. יש גם מקרים שיצרן שם מעלית וכותב עליה מעלית שבת כי היא עוצרת כל קומה. עשרות אחוזים מהמעליות שיש בשוק לא נבדקו לעולם על ידי שום גוף מוסמך. זה סוג של תעודת כשרות לטכנולוגיה."

גם בסוגיות הבתים החכמים שנבים בתקופה האחרונה יש למכון צומת מה להציע: "כל בית שנבנה היום, הוא בבחינת בית חכם. המוח היהודי יודע למצוא את הדרכים לכל הצרכים. אני יכול לומר שבדיור המודרני כל הטכנולוגיה אפשר למצוא לה סידור לשבת בלי לפגוע כמעט אף פעם באיכות של השימוש בהנאה מהטכנולוגיה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום