חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' אמיר עמיהוד: תקציב האוניברסיטאות הוא פי 10 מתקציב הישיבות – איזה שוד קופה עושים החרדים?

פרופ' אמיר עמיהוד, יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, עונה לטענות על אי שוויון בנטל ועל שוד החרדים את הקופה הציבורית

שתפו :

Photo by Yonatan Sindel/Flash90

אחת הטענות שנשמעות בנושא השוויון בנטל היא שמתבצע כאן שוד של הקופה הציבורית על ידי חרדים.

פרופ' אמיר עמיהוד, יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, מבהיר שכשבוחנים את הנתונים מקרוב הדברים נראים אחרת:

תקציב הישיבות עומד על 1.2 מיליארד שקלים. תקציב הבידור בישראל, לעומת זאת אינו רחוק ועומד על מיליארד שקלים, אותו הסכום שמושקע גם במנהל הספורט. תקציב האוניברסיטאות הוא כבר פי 10, ויש לזכור כי הן משתמשות בו כדי לקיים הפגנות נגד הממשלה. "כך ששוד של הקופה הציבורית ודאי שאין", מדגיש פרופ' עמיהוד.

טענה ציבורית נוספת היא נגד אי גיוס החרדים לצבא, מה שמותיר את כל השאר להלחם ולהסתכן. גם על כך יש לפרופ' עמיהוד תשובה: "בין המתגייסים יש הבדלים ולא כולם מסתכנים במוות, שלא לדבר על יחידת 8200 שהיא הגדולה ביותר בצה"ל".

עוד ממשיכים להאשים שהמתגייסים לצה"ל מקריבים תקופה מחייהם שהיו יכולים להשקיע לטובת קידום הקריירה המקצועית שלהם. פרופ' עמיהוד מזכיר כי לא חסרים אנשים שהצבא דווקא שימש להם מקפצה לקריירה האזרחית, כפי שאנו רואים בתקשורת הישראלית, וכן בקרב אומנים שהתחילו את דרכם בלהקות צבאיות. יש גם יוצאי 8200 שמרוויחים מיליונים הודות לניסיון שצברו – אבל להם אף אחד לא קורא "אוכלי חינם".

מכאן שמה שבאמת מטריד אנשים בשאלת הגיוס היא התרומה הערכית לעם, מבהיר פרופ' עמיהוד. הערכים של האומה הישראלית, כפי שכתב במאמרו הם שלושה: האנשים, ארץ ישראל והתורה. כשהעם מקיים את כל השלושה – הוא עומד יציב. הבעיה מתחילה כשאנשים משווים בין התרומה של קבוצות שונות. "כאנשים פרטיים אנחנו צריכים להפסיק לשפוט ולהתחשבן, אלא להבין שאף אחד לא יכול לקיים את כל הערכים במלואם". כמו כן, הוא מבקש שנפסיק לדרוש מאחרים, אלא מעצמנו בלבד.

האם גידול החרדים באוכלוסיה מסכן את עתיד הצבא?

צפו בראיון המלא

להרשמה לסמינר TOV בסוכות:

https://bit.ly/RamonTov

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
8 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
8 חודשים לפני

לכן צריך להשוות שכולם יקבלו שווה בשווה

Dude
Dude
8 חודשים לפני
הגב ל  יוסף

כן, בדיוק, זכויות וחובות, הכל שווה.

דוד
דוד
8 חודשים לפני

נו באמת המאמר מטעה וטועה למרות שלכותב המאמר בוודאי ידועות העובדות, איך אפשר להשוות את תרומת בוגרי האוניברסיטה לחיים במדינה חברתית וכלכלית לבוגרי הישיבות שתורתם אומנותם. בנוסף כמות הסטודנטים שצריך לתקצב לעומת כמות תלמידי הישיבות היא פי 10 אז מכאן נוצר ההבדל הגדול בתקציב. בקצב הזה של היתממות מה יהיה גורל המדינה. האם ארץ ישראל נכבשה בעבר התנכי רק בכוח התפילות?

Dude
Dude
8 חודשים לפני

למה לא, גם צה"ל מקבל הרבה, אולי תקציב הישיבות צריך להתנפח לתקציב הביטחון. השוואה מיותרת. אני בעד לתת לאנשים ללמוד תורה, על חשבון המדינה, אבל שיהיה גוף בוחן, אמיתי, אשר יבדוק את הישגי הלומדים, תוך מתן תקציבים וקצבאות למספר מוגדר של לומדים. או שאתה מצטיין בלימודים, או שאתה צריך ללכת לצבא ולעבודה. כך יהיו לנו יותר גאוני תורה ופחות אוכלי חינם בחסות לימוד התורה. מצטיינים בלימודים ובספורט זוכים להנחות בשירות, כך גם יזכו מצטייני תורה. אז אולי אפשר יהיה להשוות, פר תלמיד, כמה כסף המדינה משקיעה.

רוני
רוני
8 חודשים לפני

שלום 1 אנשים לומדים באוניברסיטה כדי לעזור לחברה בדרכים מעשיות 2 תלמידי ישיבה מקבלים קצבאות לכול החיים ולא עוזרים בצורה מעשית

רוני
רוני
8 חודשים לפני

3 אכן יש בצבא חיילים שאינם קרביים .מה הקשר להשתמטות הממוסדת של החרדים ? אני מצטער שאני קשה .אבל כתוב לא תרצח .לתת לילדים של אחרים למות ,להפצע או רק לשרת כחייל לא קרבי ,זה מאוד לא הוגן בלשון המעטה

חנן
חנן
8 חודשים לפני

חצוף, מנוול ושפל, אתם שודדים את קופת המדינה. מעניין מה אתם עושים עם התקציב לדעתי חייבים לבטל לכם את התקציב שאנחנו מממנים לכם שמאלנים אנרכיסטים, אתם משתמשים בחלק גדול מהתקציב למשכורות שחיתות לחברי ההנהלה שמסתים נגד ישראל בארץ ובעולם, מממנים לימודים חינם או מסובסד לפלשתינים, שונאי ישראל ומחבלים בפוטננציה, במקום לסייע לחיילים משוחררים. אתם לא ראויים לקבל אפילו שקל מתקציב המדינה, עלובי החיים.

מיכה
מיכה
8 חודשים לפני

עם תקציב ענק של האוניברסיטאות, הם מגדלים דור מוסלמים שונא ישראל,ומממנים הפגנות וחסימות כבישים בארץ ישראל.
התקציב לחרדים , רק מועיל למדינה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

8
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום