חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

״לא נרדמתי כל הלילה, יש טקסטים ששמעתי שניסיתי כל הלילה למחוק אותם מהראש"

העדויות והתגובות סביב מה שאירע בכיכר דיזנגוף בתפילת יום הכיפורים, מציירות קו שבר בחברה הישראלית

שתפו :

איתי רון, פלאש 90

שלושה ראיונות שונים נערכו היום (שלישי) בתוכניות הבוקר של רדיו "גלי ישראל", בכולם מכנה אחד משותף של תחושות שהן עדיין קשות מכיכר דיזנגוף.

ד״ר למשפטים מיטל פינטו, מהמתנגדות לרפורמה המשפטית ולממשלה, התראיינה הבוקר לארז תדמור: ״אין ספק שנושא ההפיכה המשטרית פתח נושאים נוספים וטוב שכך, אלו נושאים שקצת נרדמו וכעת התעוררו״.

תדמור: ״כשראית את האירועים בתל אביב מה הרגשת?״

פינטו: ״הרגשתי נורא. ראיתי קבוצה שלא מכבדת את פסק הדין של בית המשפט ומנסה לשים את גדרות ההפרדה״.

תדמור: ״אהה בגלל זה הרגשת נורא? לא בגלל הכנופיות שהתנהלו באלימות מתפללים?״

פינטו: ״אם אנחנו לא נעשה את המינימום… בית משפט לא יכול לאכוף את ההחלטות של עצמו, אני חושבת שהציבור צריך לעשות את זה באמצעים לא אלימים, בלי נשק״.

תדמור: ״אבל כן עם זמבורות בתפילת נעילה?״

פינטו: ״כן״.

קודם לכן, בתוכנית של המגיש אבי רצון נחשפה עדות קשה של ליאור חמו, אחת מהמתפללות בכיכר דיזנגוף. "אני אישית גרה בתל אביב כמו רבים מחברי קהילת 'ראש יהודי', אבל כשהגענו לכיכר נתקלנו במפגינים שצועקים לעברנו 'בושה, שורפי ילדים, תחזרו להתנחלויות שלכם'. לא נתנו לנו לקיים את התפילה, צעקו על רבנים, משכו בציציות של חלק מחברי הקהילה ולי אישית חסמו את המעבר ולא יכולתי להתפנות מהכיכר. היינו יותר מהם מבחינה מספרית אבל לא רצינו להגיב ביום הקדוש הזה ולהפוך את זה למהומה".

איש התקשורת, ידידה מאיר, אף הוא נכח באותם האירועים האלימים ביום כיפור בת״א: ״לא נרדמתי כל הלילה, יש טקסטים ששמעתי שניסיתי כל הלילה למחוק אותם מהראש. למשל, הביאו בקבוקי מים לסוף הצום למתפללים, אתה יודע מה צעקו האנשים בקבוצה מנגד? ״זה מים מהמיסים שלנו״. זו קבוצה בריונית. היו של המון בנות שבכו, בנות שכל היום טרחו והביאו את הכיסאות והמחזורים. איפה נשיא המדינה? זה מאכזב ברמות״. דברים אלה אמר לנועם פתחי ויותם זמרי.

הבחור בסרטון המצורף היה שם בכיכר דיזינגוף וחושף מה עוד קרה שם.

 

 

לקראת שעות הצהרים המוקדמות, הגיב נשיא המדינה יצחק הרצוג, על מה שקרה.

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
מושחתי המשפט
מושחתי המשפט
7 חודשים לפני

שנאת השמאלנים ליהדות וליהודים רבה משנאת הגרמנים ליהודים ככה היה תמיד רק הם הסתירו זאת ורק עכשיו בחסות הבגץ והתשקורת זה יוצא החוצא

Subs
Subs
7 חודשים לפני

חבורה אנטישמית ואלימה (עאלק בלי נשק. כל המפרעות
המטורפות האלה הן-הן הנשק נגד המדינה, נגד היהדות, נגד הציונות). אז מה היא אומרת הגברת המטורללת (זאת שהתראיינה לארז תדמור)? שהם לוקחים את החוק לידיים? אז מה, הם הפכו את עצמם לעומדים מעל החוק ולכאלה שאמונים על אכיפת פסק דין של בית משפט (ועוד פסק דין אנטי יהודי)? בושה וחרפה. בית המשפט לא אחראי על אכיפת חוקים או פסקי דין, הוא אחראי לשפוט לפי החוק; ולא להמציא חוקים, תקנות או נורמות על סמך כלום ושום דבר. חבורה של פורעים מוכי תהליכים ומלאי שנאה. גועל נפש.

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום