חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב אביה הכהן: "אפשר לבכות מזה. על חולדאי ועל השופטת חסרת הדעת והתודעה ההיסטורית"

הרב אביה הכהן מנסה למצוא מילים כדי להביע את הזעזוע מהחלטת השופטת במחוזי לגבי תפילת ציבור ביום כיפור וכיצד היא משפיעה עליו פוליטית

שתפו :

במהלך תפילות יום הכיפור חבורה של אנרכיסטים החליטו לפוצץ את התפילה למרות הפרדה קטנה ולא משמעותית. במהלך התפילות הם שרקו במשרוקיות, קיללו והתפרעו עד שמארגני התפילה מטעם ״ראש יהודי״ החליטו להפסיק את התפילה בכיכר דיזנגוף ולהעביר אותה לבית הכנסת הקטן הסמוך.

הרב אביה הכהן מתקשה למצוא את המילים כדי לתאר את מה שעבר עליו: "אסון נורא. התפרקות מוחלטת. אנחנו לא רוצים לריב, לא רוצים כפיה. אנחנו רוצים שלום ובכח מכריחים אותנו להגיע לעימות. אין מי שעומד באמצע ומגן עלינו. גם לא נשיא המדינה".

חלק מהבעיה נעוץ לדבריו במשמעות של פסק הדין שהחל את המהומה כביכול: "אני חושב שפסק הדין של השופטת הוא איום ונורא: שופטת במדינת ישראל פסקה שתפילה במסורת ישראל אסורה ברחוב מטעם של הפרדה מגדרית או שטות כזו. 2000 שנה התפללנו ובמדינת ישראל אנחנו לא יכולים להתפלל. אני לא מצליח להבין איך הגענו לזה".

לרב אביה הכהן חשוב להדגיש שבמקור הוא לא שייך למחנה הימין: "אני לא שייך למחנה הימני. כשקרה האירוע של גוש קטיף חשבתי שיש מקום לדבר הזה. אשתי אמרה לי שאם קורה דבר כזה שמנתקים אנשים מביתם אנחנו שם וזה לא משנה מה הדעות שלנו ועברנו לגור בגוש קטיף. כי אם יהודי סובל צריך להיות עם היהודי. למדתי את זה מהבית שלי, מהרב דרוקמן ועברתי ועשיתי את מלחמת חיינו, וסיימנו את ההתנתקות עם אפס אירועי אלימות. אי אפשר לתאר את האצילות של מתנחלי גוש קטיף. וזה הכי כאב לשמאל, שהתנהגנו בסדר ואז התחיל פרויקט ההדתה".

על היוזמה של השר בן גביר לקיים תפילה המונית אומר הרב הכהן: "אסור לקיים את התפילה הזו. אני לא רוצה את התפילה הזו. כמו שלא עושים 'שרים בכיכר' כל שבוע אבל את חלקת האלוקים הקטנה של תפילת יום כיפור? שאי אפשר להתפלל בציבור? אפשר לבכות מזה. על חולדאי ועל השופטת חסרת הדעת והתודעה ההיסטורית. וזה עוד יותר מפחיד כי היא משקפת טירוף המוני".

כיצד ישפיע האירוע על ההצבעה בבחירות של הרב הכהן?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

 

להצטרפות לקהילה הלומדת של שיטת ימימה: https://bit.ly/TovYemima

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
הרב הגאון עופר שליט"א
הרב הגאון עופר שליט"א
7 חודשים לפני

להיפך. יש תודעה היסטורית שהמגזר שלכם ניסה לקחת לנשים את זכות הבחירה.
יש תודעה היסטורית שזכויות נשים זה דבר חשוב ובקהילות שאין את זה, אין רפואה ואין כלכלה.
תפסיקו לחבל בעגלה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום