Search
Close this search box.

אמנית הקליגרפיה מספרת על האהבה הגדולה שלה

את הקליגרפיה היא מכירה אמנם עוד מלימודיה במכללה אך בחרה לעסוק רק בה לאחר אבחון קשה שקיבלה

תגיות

שתפו :

 

חני גרוס היא אמנית קליגרפיה. קליגרפיה זה עיצוב האות, האות היפה. סופר סת"ם למשל זהו סוג של קליגרפיה. וכל העבודה של הקליגרפיה היא עבודת יד על אף שהיא יודעת לעבוד גם במחשב. חני מספרת שבחרה להקדיש את חייה לזה כי היא מאוד אוהבת את היצירה הזאת. "אני מרגישה את הנשמה פשוט יוצאת אל הדף או אל התוף או אל מה שאני בוחרת ליצור. עצם העשייה היא תרפיה, וזאת אומנות שעושה לי טוב על הלב. ערב שלם אני יכולה לשבת וליצור".

קליגרפיה תמיד הייתה נוכחת אצלה מהצד ותמיד היה לה חלום לפתוח עסק. באמת עם הקורונה היא פתחה את העסק הרשמי ובמקביל הייתה מורה. עד שלפני שנה לאחר תהליך אבחון ארוך היא קיבלה את האבחנה שיש לה טרשת נפוצה. עם ההבנה של האבחון היא הבינה שהיא לא יכולה להיות מורה. במקום לשבת ולהיות בדיכאון על מצבה, היא בחרה לדבריה "לעוף על הקליגרפיה ולמנף את זה". המחלה התחילה בכף רגל שמאל, היא הרגישה נימול והכל היה רדום. היום היא כבר סובלת מהמחלה בשני רגליים ובכף יד שמאל. היא אומרת שברוך ה', ביד ימין ה' השאיר לה את היכולת לצייר. כאשר פרצה המחלה, היא רצתה תרופה שתוכל להאט את ההתפשטות. והיום היא מקבלת כל חצי שנה תרופה לווריד שמטרתה להאט את קצב ההתפשטות.

חני עושה בעיקר עבודות בהזמנה אישית, לפי מה שאנשים רוצים ומבקשים. ובערבים כשאין לה הזמנות והמצב רגוע היא עושה מה שהנשמה שלה מבקשת, כמו חיבור למחשבה על ההורות ועל הילדים ומה יחזק אותה. היא עושה כתובות, לחתונה באמצעות הצגה ללקוחות עיטורים ועיצובים והם בוחרים מה הם אוהבים. בנוסף, היא מציירת תופים מיוחדים, ומזכרות לבת מצווה, תוף כמחזיק מפתחות. לוקח לה לעשות כל עבודת אומנות שכזאת בין מספר שעות, ימים ואפילו שבוע.

לעוד עבודות מהממות, ניתן למצוא את חני בפייסבוק בעמוד העסקי Chani's Calligraphy.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום