Search
Close this search box.

ראש ממשלת בריטניה: "נעמוד עם העם שלכם ואנחנו רוצים שתנצחו"

ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק נחת הבוקר (חמישי) בישראל לביקור חיזוק והזדהות למען מדינת ישראל. נשיא המדינה הרצוג ביקש ממנו שברשת ה- BBC הבריטית יקראו לחמאס בשם הנכון "ארגון טרור"

תגיות

שתפו :

לעמ

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה רישי סונאק יצאו בהצהרות לתקשורת בתום פגישתם היום (חמישי).

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ראש הממשלה סונאק רישי, ברצוני להודות לך על הסולידריות שלך ועל התמיכה הברורה והבלתי מעורערת מהרגע שהמלחמה הזאת החלה. העובדה שהגעת לישראל אומרת הרבה".

רה"מ נתניהו הגדיר מטרה משותפת: "חמאס הם הנאצים החדשים, הם הדאע"ש החדש ועלינו להלחם בהם יחד. בדיוק כפי שהעולם המתורבת התאחד כדי להלחם בנאצים והתאחד כדי להלחם בדאעש, עליו לעמוד עכשיו עם ישראל יחד בעודנו נלחמים ומביסים את החמאס. זה לא רק המאבק שלנו – זה המאבק של כל העולם המתורבת. זה המאבק של ישראל, המאבק של המדינות הערביות המתונות, המאבק של הציוויליזציה המערבית, המאבק של העולם החופשי, המאבק למען העתיד".

אחרי שהגדיר יעד נוסף לשחרור החטופים בעזה ואחרי שהודה לראש ממשלת בריטניה ששלח גם הוא כוחות צבאיים לאיזור, הזכיר רה"מ נתניהו את העבר של בריטניה. "לפני שמונים שנה, העולם המתורבת עמד לצידכם בשעתכם האפלה. זוהי שעתנו האפלה. זוהי שעתו האפלה של העולם. עלינו לעמוד יחד ולנצח. זו הסיבה שאני מעריך את התמיכה שלך ואת העובדה שאתה נמצא פה. אנו חייבים לנצח יחד".

 לסיום אמר רה"מ נתניהו: "משמעות הדבר שזו מלחמה ארוכה ונזדקק להמשך התמיכה שלכם. יהיו עליות ומורדות, יהיו קשיים, אך האנשים פה מאוחדים. הם מוכנים לנקוט בפעולה הנדרשת. מעולם לא ראיתי את עם ישראל מאוחד יותר מעכשיו. אנו זקוקים לאחדות הזאת מכולם; המשך התמיכה בזמן שאנו נלחמים ומנצחים במלחמה הצודקת הזאת נגד הברברים המודרניים, המפלצות הנוראיות ביותר על כדור הארץ. תודה לך ראש הממשלה רישי על שהגעת לפה".

 

אחריו נשא דברים, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק: "אדוני ראש הממשלה, תודה על המילים החמות ועל הכנסת האורחים בישראל. מצער שאני נמצא פה בנסיבות עגומות כל כך. בשבועיים האחרונים עברה המדינה הזאת דברים שאף מדינה ואף עם לא צריכים לעבור, בוודאי שלא ישראל שסבלה ושחוותה את האירועים הקשים ביותר, מחזות של טרור ואלימות, בכל יום מימי קיומה. אני מבקש להביע את תנחומיו העמוקים של העם הבריטי ולהדגיש שאנחנו תומכים באופן מוחלט בזכותה של ישראל להגן על עצמה בהתאם לחוק הבין-לאומי, לרדוף את חמאס, להשיב את החטופים, להרתיע התקפות נוספות ולחזק את הביטחון שלכם לטווח הרחוק".

ראש ממשלת בריטניה חיזק בדבריו את פעולותיה של מדינת ישראל: "אני יודע שאתם נוקטים כל אמצעי זהירות כדי להימנע בפגיעה באזרחים, בניגוד גמור למחבלי חמאס שמבקשים להעמיד את אזרחיהם בסכנה. אני רוצה גם להודות לך על התמיכה של הממשלה שלך במשפחות של אזרחים הבריטים שהושפעו מהזוועות האלה, כולל מאמציכם להבטיח את שחרור החטופים. אני יודע שנמשיך לשתף פעולה בעניין האזרחים הבריטיים מעורבים".

ראש ממשלת בריטניה הוסיף, "ראינו ביממה האחרונה את המחזות שזיעזו את כולנו, במיוחד בבית החולים. אנחנו אבלים על מותו של כל אזרח חף מפשע, אזרח מכל דת ומכל לאום שנהרג. אנחנו מכירים גם בעובדה שהאזרחים הפלסטינים הם קורבנות של חמאס גם כן. משום כך אני מברך על החלטתך אתמול לוודא שדרכים ייפתחו להכנסת סיוע הומניטרי לעזה. אני שמח שקיבלת את ההחלטה הזאת . נתמוך בה, ואנחנו מגדילים את הסיוע שלנו לאיזור וננסה להעביר סיוע נוסף לאנשים במהירות האפשרית".

בסיום דבריו פנה לרה"מ נתניהו ואמר : "אתה מתאר את הימים האלה כתקופה החשוכה ביותר בתולדות ישראל. זה כבוד עבורי לעמוד כאן איתכם בשעתכם החשוכה ביותר כידיד. נעמוד איתכם בסולידריות. נעמוד עם העם שלכם ואנחנו רוצים שתנצחו".

 

 

ראש ממשלת בריטניה נפגש גם עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. הנשיא ביקש מראש ממשלת בריטניה: ״יש לנו עסק עם אחד מארגוני הטרור הגרועים בעולם. ואני יודע שבדמוקרטיות מודרניות, כמו שלנו ושלך, אתה לא יכול להתערב בכל. אבל כיוון של-BBC יש קשר לממשל ושהוא פניה של בריטניה בכל העולם, צריכה להיות זעקה על כך לצורך תיקון וחמאס יוגדר גם שם כארגון טרור. מה עוד הם צריכים לראות כדי להבין את הזעזוע?״

 

ראש ממשלת בריטניה: "עברתם סבל שאי אפשר לתאר, מעשה טרור ברברי וצריך לקרוא לזוועה הזו בשמה – זהו מעשה טרור! שבוצע על ידי ארגון הטרור האכזרי חמאס. זה מה שאני מאמין בו וזה מה שאמשיך להגיד. ברוח זו, אנו עומדים לצד ישראל. יש לכם הזכות להגן על עצמכם, להחזיר את הביטחון לעמכם ולארצכם, ולהבטיח את שובם של בני הערובה שנלקחו, בבטחה. זוהי אינה זכות – זוהי חובה להחזיר את הביטחון למדינתכם״.

‏ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק נפגש עם משפחות החטופים וטען כי ממשלתו עובדת בשיתוף פעולה עם ממשלות אחרות כדי לשחררם.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אולה
אולה
9 חודשים לפני

עוד מנהיג חלש מאד בארצו, עדיין החוק הבינלאומי הארור שרק אנחנו בעצם צריכים לשמור עליו!!! ורק להתגבר על החמאס חא לחסל אותו חס וחלילה, בכל זאת מוסלמי.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום