חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השופט בדימוס עודד מודריק: חיי חייל אחד קודמים לחיי בניין שלם בעזה

באופן מפתיע, מסתבר שדיני המלחמה על פי המשפט הבינלאומי מאפשרים לישראל חופש פעולה בעזה. האם מותר לפגוע בחפים מפשע המשמשים כמגן אנושי?

שתפו :

הנשיא ג'ו ביידן אמר בנאומו כי "ישראל חייבת לשמור על דיני המלחמה".

עם זאת, השופט בדימוס עודד מודריק סבור כי המשפט הבינלאומי אינו מגביל אותנו יתר על המידה ואנחנו יכולים לפעול לאורו די בחופשיות, בטח בנסיבות הנוכחיות.

צילום: מוחמד אטיה, פלאש 90

יש שני כללים בסיסיים בדין הבינלאומי: הראשון הוא שלמדינה יש זכות להגנה עצמית על ידי הרג התוקפים אותה, והשני הוא שלא הורגים חפים מפשע. על פי הדין הבינלאומי, שימוש בחפים מפשע כמגן אנושי אינו מונע מהיריב לפגוע באויב, גם אם בתוך כך יפגעו בלתי מעורבים.

המגבלה היחידה בעניין היא פרופורציה, והכל תלוי בהגדרת יעדי המלחמה. אם המטרה היא חיסול חמאס, מותר לפגוע בחפים מפשע המשמשים כמגן אנושי ללא שאלת הפרופורציה, בטח אחרי שישראל הזהירה את תושבי עזה לברוח לדרום הרצועה.

עוד מתייחס השופט מודריק לטענות על משפטיזציית היתר שהגבילה את הצבא בשנים האחרונות, ואומר כי הן אינן נכונות, "הייעוץ המשפטי של הצבא עושה הכל כדי לאפשר לצה"ל למלא את ייעודו". לדבריו, הבדיקה המדוקדקת של חיילי צה"ל נובעת מהרצון להמנע מהעמדתם למשפט בבית הדין הבינלאומי בהאג.

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום