חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

״אין מניעה הלכתית ומוסרית״

רבנים ורופאים פרסמו מכתבים בהם עמדתם הנחרצת לגבי הפצצת בתי חולים ברצועת עזה שמשמשים כמגן אנושי

שתפו :

שני מכתבים פורסמו לאחרונה בהקשר של מלחמת "חרבות ברזל".

הראשון של רבנים נבחרים המבקשים להבהיר היכן מסתיים המוסר מול האויבים.

השני של קבוצת רופאים שקוראת להשמיד את בית החולים "שיפא" בעזה, בו מסתתרים מחבלי חמאס.

במכתב שיצא מטעם 'מטה מנצחים', מבהירים הרבנים כי יש להזהיר את האוכלוסיה בעזה מראש בטרם תוקפים יעדים אך זה לא אמור להגביל את ידי הצבא מלפעול: "גם כאשר האויב מסתתר מאחורי 'מגן אנושי', אין מניעה הלכתית ומוסרית להפציץ את האויב לאחר אזהרה מספקת מראש…האשמה תחול רק על ראש המרצחים האכזריים ותומכיהם".

בתחילת המכתב : "מחזקים בכל לב את ידי החיילים והשרים ללחום בגבורה באומץ ובתבונה את מלחמת ה' ולנצח".

לדברי הרבנים "מתוך השבר הגדול והכאב הנורא, נקום ונתחזק בעזרת ה'. עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע – עם ישראל יקום בגבורה להכות באויביו, כדברי דוד מלך ישראל. אויבי ואשמידם ולא אשוב עד כלותם".

בסיום המכתב נכתב: "הקדוש ברוך הוא, 'בעל מלחמות', ישמור את כל הלוחמים והאזרחים מכל צרה, ישיב את החטופים לביתם בשלום, ויצליח את דרכנו לניצחון אמיתי, "וכפר אדמתו עמו". בתפילה לרפואה שלמה לכל הפצועים, באיחולי נחמה עמוקה למשפחות החללים". 

על המכתב חתומים עשרות רבנים ביניהם רבני ערים, ראשי ישיבות ורבני קהילות. בין החותמים הבולטים: הרב דוב ליאור, הרב צבי ישראל טאו, הרב יצחק גינזבורג, הרב מאיר מזוז, הרב אריה שטרן רב העיר ירושלים, הרב אליהו זיני, הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, הרב דוד דרוקמן רב העיר קרית מוצקין, הרב דרור טויל רב העיר שדרות, הרב פרופסור נחום רקובר המשנה ליועמ"ש לשעבר ועוד רבנים נוספים.

לפני כשבוע חשף דובר צה"ל ש‏מוקד פעילותו של חמאס ברצועת עזה הוא בית החולים ״שיפא". זהו בית החולים המרכזי והגדול ברצועת עזה הממוקם בלב העיר עזה. בבית החולים ״שיפא׳״ מספר מתחמים תת קרקעיים המשמשים את ראשי ארגון הטרור החמאס להכוונת פעילותו ומנהרה המגיעה לבית החולים ומאפשרת כניסה למפקדת החמאס שלא דרך בית החולים.

עוד נחשף שבתוך בית החולים קיים מרכז שליטה של ביטחון הפנים של חמאס, אשר מאויש באופן רחב בחמושים בשגרה ובחירום וממוקמת מפקדת טרור. משם מתבצעת הכוונת טרור לירי רקטי, הכוונת כוחות, אחסון אמל"ח, נשקים ותחמושת.

השבוע, קבוצת רופאים, בשם "רופאים לזכויות חיילי צה"ל", הביעה את מחאתה נגד אותו שימוש ציני של ארגון הטרור חמאס בבתי החולים ובפרט בית החולים הגדול "שיפא" ברצועת עזה.

במכתב רשמי כתבו: "ברגע שארגוני טרור רצחניים בנו כחלק בלתי נפרד מבתי החולים מפקדות רצח וטרור – הם הפכו את בתי החולים למטרה לגיטימית". עוד נכתב: "לא עוד! תושבי עזה שמצאו לנכון להפוך את בתי החולים לקיני טרור בניסיון לנצל את המוסר המערבי, הם אלה שהביאו על עצמם את השמדתם – יש לחסל טרור בכל מקום ובכל דרך".

בסיום המכתב נכתב שלאחר שצה"ל הזהיר שוב ושוב את בתי החולים לחדול מהשימוש הציני הנעשה בהם עבור טרור ולאחר שכלל האזרחים התבקשו לפנות את האיזור בשל המצאות מחבלים בו, יש חובה להשמיד את קיני הצרעות ובתי החולים המשמשים להם למחסה ויפה שעה אחת קודם". על המכתב חתומים רשימה מכובדת של רופאים מישראל.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
הדס
הדס
6 חודשים לפני

צודקים בהחלט!!

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום