חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"תפיסה שלמה שהאמנתי בה התרסקה לרסיסים"

אלוף במיל' יוסי בכר, סגן מפקד פיקוד דרום ותושב בארי, לחם בקרב על הבית בטבח הנורא בשבת שמחת תורה. הוא איבד את אימו ועוד 84 מחברי הקיבוץ. עתה הוא מכה על חטא שהיה שותף לקונספציה שגויה

שתפו :

דובר צה"ל

העיתונאי עמרי אסנהיים מראיין ב"כאן 11" את האלוף במיל' יוסי בכר שמגולל את סיפורו כיצד חיסל בבארי 15 מחבלים בזמן שאמו נרצחה בשכונה סמוכה.

בכר מכה על חטא על הקונספציה שלקה בה. לטענתו, הצבא הבין לפני הטבח שיחידות המודיעין והסייבר הן ליבת העשייה בצבא. "אני רוצה לקוות שלוחמי היבשה, חזרו למה שהיה כשאני הייתי נער", אומר בכר, "בדמיון שלי, בארי הוא מקום רחוק מקו הגבול, בלתי חדיר ובלתי עביר", מתעורר בכר מתפיסה ש״הרדימה״ אותו ואת חבריו.

כיום הוא סגן מפקד פיקוד דרום ומהווה חלק מרכזי ממערך התכנון והלחימה של צה"ל במלחמת "חרבות ברזל".

הסיפור של בכר נע בין הקושי להיות חלק מקונספציה שגויה שגרמה בין היתר למחדלים באותו טבח נורא ההתעלות לומר "נשקם ונקים הכל מחדש".

הפובליציסט, עדי רובנשטיין מ"ישראל היום: "הכתבה עם בכר הביאה את הסיפור כולו: את ההשפלה הנוראית שחטפנו, את הכישלון המוחץ של הדרג הפוליטי והצבאי, וגם את התגובה האמיצה של בכר ודומים לו, שהצילה אותנו מטרגדיה הרבה יותר גדולה בשעה שלחמו יותר משבע שעות לבדם נגד אלפי מחבלים".

ארגון "תורת לחימה": "אלוף במיל' יוסי בכר, תושב בארי שאימו נרצחה בטבח שמחת תורה, הוא גיבור פעמיים: פעם ראשונה, גיבור בקרבות הבלתי נתפסים בבארי. פעם שנייה, גיבור להודות בפה מלא, ובענווה נדירה, שהוא חלק מהקונספציה העמוקה של בכירי מערכת הביטחון, שעדיין קיימת. מכאן חייבים לתקן, ולבנות תודעה צבאית בכל שרשרת הפיקוד, של מוסר יהודי מנצח. לגבורה ולענווה של בכר, יהיה חלק מרכזי בתיקון הזה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רפאל
רפאל
6 חודשים לפני

בחור מדהים אבל גם עים תפיסות עולם שגויות
דיבור איטי מאוד ומאופק עים מחשבה כמה אני אשם בסיפור הזה בתוך קצין מהשורה הראשונה שאולי היה הייתי יכול להתריע לפניכן על הפיקוד הצבאי בנוגע לגבול אולי ידעתי וסתרתי
אבל בני אל דאגה הכל בידי שמים לפי מעשינו
. שנה שלמה שרפו את המדינה השמאל הקיצוני איפה היית ???

י. כאוס
י. כאוס
6 חודשים לפני

ניחומי לאחוף בכר על הירצחה של אמו הי"ד.
מעבר לכך בריוני השמאל וערוצי התרעלה מבטיחים שרק נתניהו אשם בהכל, אז כל שאר האשמים יכולים להיות רגועים

משה זוכמיר
משה זוכמיר
6 חודשים לפני

הסיפור הרבה יותר פשוט. הרבה יותר פשוט. בשביל זה המציאו את הדמוקרטיה. מסתבר שחכמים טועים. לוחמים מובסים. פרופסורים אומרים בבטחון גמור – שטויות במיץ עגבניות. שופטים, הופכים את החוק על פיהו, ומעוותים דין.

הדבר היחיד שלאורך זמן אפשר לסמוך עליו – הוא הדמוקרטיה. הקול הממוצע של מיליוני אזרחים, שכל אחד מהם – בפועל, בטוח שהוא מבין הכי טוב (לפחות לגבי החיים של עצמו) ובוחר על פי מיטב שיקול דעתו את נציגיו על פי המדיניות שהם מציגים.

רק דמוקרטיה. אמיתית. כזו שבה לשלטון הרוב יש שיניים, וסמכות (ובצידה אחריות) וכח ביצוע מלא.

במדינת ישראל המילה ״קונספציה״ מחליפה כעת את המילה ״החונטה״ כלומר, הרשת החזקה של ״ישראל הראשונה״. של האלופים-הקיבוצניקים, והטייסים, ו״ראשי המשק״, ושאר הפולנים העשירים של תל-אביב, של השופטים, ושל אילי התקשורת — החונטה הזו רמסה ודרסה והכניעה את הדמוקרטיה – שזעקה באופן עקבי לאורך עשרות שנים ״אנחנו עושים טעות גדולה מאד, טעות הרת אסון״.

ואני מפנה כאן אצבע כלפי יוסי בכר. האם כעת. לאחר שחטפת את הסטירה של החיים שלך, וכחייל – מלך החיילים – לא הצלחת להגן אפילו על אמך המבוגרת,

האם עכשיו תתעשת?
האם תתמוך בריפורמה המשפטית שנועדה להחזיר את הכח אל הבוחר ואל דברו?
האם תתמוך בהשבת מדינת ישראל אל יסודותיה הציוניים יהודיים ולאומיים, אותו בסיס משותף שהסכימו עליו גם ז׳בוטינסקי גם ברל כצנלסון, גם מנחם בגין, וגם דוד בן-גוריון, גם ישראל אלדד וגם יגאל אלון???

האם אתה מסוגל להכיר באמת, או שמא ההרגל חזק ממך?

האם תסכים לעשות אמת בנפשך סוף סוף, ולעמוד שכם אחד עם הקו המרכזי של הרוב היהודי אוהב ציון בארץ?

אני ממתין לתשובה.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום