חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תא"ל במיל' אמיר אביבי יו״ר "הביטחוניסטים": יש לחיזבאללה סיבות טובות לפתוח עכשיו במלחמה

ישנו גורם אחד שמשפיע יותר מכל על ההחלטה של ישראל מתי לסיים את המלחמה והוא לא קשור לקהילה הבינלאומית. תא"ל במיל' אמיר אביבי יו״ר "הביטחוניסטים" בראיון על הסיבה העיקרית

שתפו :

תא"ל במיל' אמיר אביבי, יו״ר תנועת "הביטחוניסטים" מבהיר כי יש גורם אחד משמעותי שיכול להכתיב יותר מכל את המשך המלחמה והגעה למטרות שהציבו: "בסוף גם בדרום וגם בצפון מה שיכתיב את המדיניות של מדינת ישראל יותר מארצות הברית, יותר מממשלת ישראל, יותר מהכנסת והקבינט והציבור, זה התושבים. אם התושבים אומרים: "אם אתם לא מקיימים, אז אנחנו לא חוזרים", יש ממשלה שיכולה להרשות לעצמה מציאות שבה התושבים לא חוזרים? בדרום או בצפון? אני לא רואה דבר כזה. אני חושב שבסופו של דבר התושבים הם אלה שיכתיבו את המדיניות למדינת ישראל אם תושבי יגידו למדינה: "תקשיבו, אנחנו בלי שאתם מנקים את דרום לבנון – לא חוזרים".

עורף
חלוקת נשקים לכיתות כוננות בצפון. צילום: איל מרגולין, פלאש 90

על פי הניתוח של אביבי ישנן מספר סיבות בגללן חיזבאללה יחליט לתקוף. לפני שהוא מסביר את אמירתו הוא מונה מספר סיבות לכך שחיזבאללה לא יפתחו במלחמה: "למה לא? כי בסוף איראן צריכה אותם כשכפ"ץ, סיבה טובה למה גם מלכתחילה הם לא הפעילו אותם למערכה ב-7 באוקטובר. כל תפיסת הביטחון הלאומי של איראן זה תפיסת העומק, יצירת עומק ולא להילחם בעצמם אף פעם. לוותר גם על חיזבאללה וגם על חמאס זה להשאיר את איראן חשופה לחלוטין למתקפה ישראלית וגם אמריקאית.

הסיבה השניה היא שחיזבאללה, כל תפיסת הפעולה שלו בנויה על הפתעה, אותנו הוא כבר לא יכול להפתיע. גייסנו את כל הצבא, כל פיקוד צפון מגוייס, כולנו עם הפנים צפונה, כולנו במוכנות, מה הם יעשו עכשיו? עכשיו יתקפו אותנו? וגם אין תושבים".

 

מהן הסיבות של חיזבאללה כן לצאת למלחמה על ישראל?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום