חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלדד בק, שהיה בשמאל, על המסרבים להתפכח: "הכחשה חולנית של המציאות"

כיצד עשרות שנים של טרור אכזרי שהגיע לשיאו בטבח ה-7 באוקטובר לא פקח את עיניהם של חלק מאנשי השמאל? אלדד בק, שתמך בעבר בהסכמי אוסלו, מנסה להסביר

שתפו :

העיתונאי והסופר אלדד בק, אשר השתייך בעבר למחנה השמאל, מנסה להבין למה יש אנשי שמאל שהטבח לא הספיק כדי לפקוח את עיניהם.

הוא מצביע על דיכוטומיה בעם היהודי – מצד אחד ניחנו בזיכרון ארוך מאוד, ומצד שני יש לנו נטייה לשכוח מאירועים טראומטיים שקרו רק לפני כמה עשרות שנים במסגרת היריבות בין ערבים ליהודים, "הפרעות שביצעו ערבים בארץ לפני השואה וגם אחרי קום המדינה לא היו שונים בברבריות שלהם מאירועי ה-7 באוקטובר".

Photo by Nasser Ishtayeh/Flash90

האלימות והטרור נעשו הרבה יותר חמורים מאז החתימה על הסכמי אוסלו ב-93', כאשר מנהיגי ישראל נטשו את דרכם ואימצו את הנרטיב הפלסטיני – הקורבני והשקרי – כדי להצדיק את צעדיהם המדיניים. בכך למעשה הענקנו לאויב גושפנקה לטענותיו, והאנטישמיות הפורצת היום בעולם נובעת מכך.

סירובם של חלק מאנשי השמאל להתפכח מפנטזיות השלום היא, לדברי בק,"הכחשה חולנית של המציאות" וחוסר יכולת לקחת אחריות ולהודות בטעות, "זו מחלה נפשית שאין לי מושג איך ניתן לרפא אותה". הוא מבהיר כי מי שממלאת תפקיד משמעותי בהשכחה ובשקרי השלום היא התקשורת הישראלית ש"מפמפמת ללא הרף את הקונספציות שכשלו".

בק מוסיף בהקשר זה כי מספר הצופים בערוצי התבהלה מתחיל לרדת משמעותית כבר עכשיו: "אנשים לא מסוגלים יותר לשמוע את ההלקאה העצמית הזו. זה מדהים איך יהודים הפכו לנוצרים".

לסיום, הוא מותח ביקורת חריפה על אנשי מחאת קפלן שהציגו את ישראל בעולם כדיקטטורה חשוכה ועודדו את האויב לפעול, ואומר כי "כשם שהמחנה הזה לא ידע לקחת אחריות על האסון שהם הביאו על ישראל בהסכמי אוסלו, הם לא מסוגלים לקחת אחריות על חלקם בגרימת אסון ה-7 באוקטובר".

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אלי
אלי
5 חודשים לפני

כמה נכון כמה אמיתי

דורון
דורון
5 חודשים לפני

אין מה להתפלא.
מי שמאמץ את תרבות המערב, במקום תרבותו העתיקה ששמרה עליו אלפי שנים, מגיע לאותם מחוזות שתרבות המערב מובילה אליהם, כפי שרואים היום האירופה ובארה"ב, בהם המהגר הופך לבעל הבית.

השמאל כלל לא נאור
השמאל כלל לא נאור
5 חודשים לפני

לשמאל יש השכלה, אך אין לו חוכמת חיים. זה שחלקם טייסים, אלופים בצה"ל, רופאים, מהנדסים ועם תוארים, לא עושה אותם חכמים. 7.10.23 הוכיח זאת.

Jon
Jon
5 חודשים לפני

אין מה לבוא לשמאל בטענות ! החולשה היא שהימין לא יודע להסביר עצמו מעבר לעניין של שטחים מזמנים קדומים ! למצער הימין כל הזמן מכפיף עצמו לאדונים השמאלנים

שרון
שרון
5 חודשים לפני

אורנה
תודה לך מעומק הלב
את נהדרת
את מביאה המון לדיון המשמעותי הזה, מוסיפה דברי טעם בנועם ובבינה יתרה, בתקווה שעתידנו במדינתנו ה י ה ו ד י ת יהיה לטובת כולנו
יישר כוחך💪ולאנשי המחאות, זאת לא בושה להודות בטעות
הרבה מאיתנו התבלבלנו , גם אני !!
העם זקוק לאהבה שלכם , כולנו באותה סירה,
חייבים להשיט אותה ביחד למעננו ולמען הדורות הבאים שלנו
ללא קשר לראש ממשלה כזה או אחר.
גורלנו שזור אחד בשני
תודה❤️

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום