Search
Close this search box.

סיכום היום המתוח בירושלים

ראש הממשלה בנט מנע מח"כ בן גביר להגיע לצעדה בירושלים. בן גביר בתגובה הודיע על הקמת לשכתו סמוך לשער שכם

שתפו :

צילום: יונתן זינדל פלאש 90

סיכום היום: אחרי משא ומתן שנמשך מספר ימים, מארגני צעדת הדגלים לא הגיעו להסכמות עם נציגי המשטרה בנוגע למתווה ההליכה של הצעדה. בעקבות כך, המשטרה הודיעה למארגנים שהצעדה לא תאושר, ושהיא לא תאפשר למפגינים לצעוד דרך שער שכם. וכך היה: המשטרה הציבה שוטרי מג"ב, יס"מ ומחסומים ומנעה את התקדמות המפגינים לעבר שער שכם.

גם חבר הכנסת איתמר בן גביר הודיע שהוא יגיע לצעדה, אך כשעתיים לפני ההפגנה הוציא ראש הממשלה בנט הודעה בה הוא הודיע שהוא אוסר על חבר הכנסת בן גביר להשתתף בצעדה. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה, נפתלי בנט, הכריע: למנוע את הגעתו של ח"כ איתמר בן גביר לשער שכם בירושלים. זאת על בסיס המלצות השר לביטחון פנים וגורמי הביטחון, רה"מ קיבל את המלצות שר הבט"פ, ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ומפכ"ל המשטרה והחליט למנוע את הגעתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר לשער שכם". ראש הממשלה, נפתלי בנט: "אין לי כוונה לאפשר לפוליטיקה קטנה לסכן חיי אדם. לא אתן לפרובוקציה פוליטית של בן-גביר לסכן את חיילי צה"ל ואת שוטרי משטרת ישראל ולהכביד על משימתם הכבדה ממילא. שוטרינו וחיילינו ימשיכו להתמקד בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל, בירושלים ובכל רחבי הארץ וימשיכו להילחם בנחישות בטרור הפלסטיני. מצעד הדגלים השנתי יתקיים במועדו הקבוע – יום ירושלים".

באופוזיציה תקפו את החלטת ראש הממשלה בנט. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר: "אצל בנט שמקבל הוראות ממועצת השורא ראאד סלח ואחמד טיבי יכולים לעלות להסית בהר הבית אבל חברי כנסת יהודים לא יכולים להגיע לשער שכם. ואי אפשר בלי מילה אחת על הצביעות של המשפטנים שכפו לאפשר הפגנות בבלפור בשיא הקורונה ולסכן חיי אדם בשם הדמוקרטיה אבל מאפשרים להגביל את חסינות חברי הכנסת".

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%a0%d7%98-%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%a2-%d7%9e%d7%91%d7%9f-%d7%92%d7%91%d7%99%d7%a8-%d7%9c%d7%94%d7%92%d7%99%d7%a2-%d7%9c%d7%a9%d7%a2%d7%a8-%d7%a9%d7%9b%d7%9d-%d7%91%d7%9f-%d7%92%d7%91%d7%99/

בתגובה לאיסור עליו להגיע לשער שכם, אמר חבר הכנסת בן גביר: "יממה לאחר שסגר את הר הבית ליהודים בהנחיית מועצת השורא, רה"מ בנט חילק את ירושלים באופן סופי ואוסר להניף את דגל ישראל. אחרי שהפקיר שוטרים ואזרחים הפך לדיקטטור שפוגע בחופש התנועה של חברי הכנסת, בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת, בנט מנסה לעשות ספין על הגב שלי. אם לא יהיה מתווה מוסכם ותהיה פשרה בין המשטרה למארגנים, בכוונתי להגיע לשער שכם, בלי לשאול את בנט, בר לב, מועצת השורא והחמאס. נפגש בשעה חמש בכיכר ספרא".

ואכן, חבר הכנסת בן גביר הגיע לצעדה אך השוטרים במקום מנעו ממנו להתקדם לכיוון שער שכם, דבר שהוא בניגוד לחוק לדבריו. בתגובה למניעת המשטרה מח"כ בן גביר להתקדם לכיוון שער שכם, הודיע ח"כ בן גביר על הקמת לשכתו בשער שכם: "הודעתי למשטרת ירושלים כעת שכאשר ממשלת ישראל נכנעת למועצת השורא וההצעה היחידה שלה היא שנלך להתפלל ברובע היהודי, אני לא מתכוון לוותר. אקים לשכה זמנית בכיכר צה"ל בסמוך לשער שכם. לא אתן לבנט לחלק את ירושלים".

היום המתוח לא נגמר כאן. בראיון שמסר לערוץ 12 ח"כ יאיר גולן (מרצ) הוא הודה כי "אנחנו מתחשבים ברצונות של רע"מ בהר הבית ואנחנו גאים בזה". בתגובה לדברים אמר ח"כ ניר אורבך (ימינה) שגם ככה לא מתלהב להיות חבר בקואליציה: "יאיר, תן לי להבין. אתה בכח מנסה לפרק את הממשלה?".

https://tovnews.co.il/%d7%99%d7%95%d7%a8-%d7%aa%d7%a0%d7%95%d7%a2%d7%aa-%d7%90%d7%9d-%d7%aa%d7%a8%d7%a6%d7%95-%d7%91%d7%a8%d7%90%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%9e%d7%99%d7%95%d7%97%d7%93-%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%9e%d7%a6%d7%a2/

גם בימינה תקפו את ח"כ גולן בעקבות דבריו: " בניגוד לדברי יאיר גולן, הר הבית מצוי בריבונות ישראלית מלאה, וכל ההחלטות מתקבלות לאור שיקולים בטחוניים של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית שמקדשת את חופש הדת לכולם, ליהודים ומוסלמים. חוץ מזה, נראה שיאיר גולן נחוש לעשות כל שביכולתו לפרק את הממשלה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום