Search
Close this search box.

כבר עשור: רוב מכריע של הפלסטינים לא סומכים על הרש"פ

מדוע האמריקנים עדיין נצמדים לפתרון הרש"פ ושתי המדינות גם אחרי ה-7 באוקטובר? ד"ר אורי ורטמן עם נתונים שמציגים תמונה אחרת מזו המצטיירת בתקשורת הישראלית

תגיות

שתפו :

פלאש 90

כשחושבים על היום שאחרי המלחמה עם חמאס, עולה ושוב ושוב האופציה של שלטון של הרשות הפלסטינית מתוך מחשבה שמדובר בהנהגה עם אינטרסים אחרים. עמית מחקר במכון ירושלים למחקרי מדיניות, ד"ר אורי ורטמן, מציג נתונים שמוכיחים שהרש"פ לפני הכל לא הצליחה לרכוש את אמונו של הציבור שהיא מנהיגה לכאורה, הפלסטינים עצמם: "הנתונים האלו מגובים בסקרים שמדברים בעד עצמם: התושבים הפלסטינים לא תומכים ברשות הפלסטינית ובאבו מאזן ואנחנו רואים את זה מאז צוק איתן. 80% מהציבור בכללותו לא שבעי רצון מהשלטון של אבו מאזן שם. לפי הסקר האחרון בסוף ספטמבר השנה חושבים שהיא נטל ולא נכס".

ביטחון
. Photo by Yonatan Sindel/Flash90

 

 

 

 

 

 

 

לשאלה מדוע האמריקנים נצמדים לפתרון הרש"פ אומר ד"ר ורטמן: "אם היה ממשל אחר, כמו של טראמפ, אני בטוח שחופש הפעולה של ישראל היה גדול יותר. עם זאת, צריך לציין שאין ספק שממשל ביידן מעניק תמיכה חסרת תקדים לישראל כרגע. זה לא רק הממשל האמריקני שתומך ברעיון הרש"פ אלא גם חלק מהישראלים. לאמריקנים זה חשוב כי זה חלק מתפיסת עולם. רובם מאמינים ברעיון שתי המדינות, דו קיום או הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים. החשש ממדינה דו לאומית מביא אותם לחפש פתרונות כמו הרשות הפלסטינית. החשש הוא נכון אבל אי אפשר לסמוך על הרשות ואבו מאזן. אם לא תהיה רוויזיה ברש"פ לא צריך להחליף כשלון אחד בכשלון אחר".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום