חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הד"ר שמבקש סליחה מהציונות הדתית ומחובשי הכיפות: "אתם התעלות של המין האנושי"

ד"ר אברהם מזרחי היה שותף במשך שנים לתפיסה שהאשימה מתנחלים ותמכה במסירת שטחים, היום הוא מבקש סליחה: "נפלתי גם אני לבורות, לעיוורון ולאשליה"

שתפו :

פלאש 90

ד"ר אברהם מזרחי, מייסד מכללת טאותרפיה ומרכז יום "מתעוררים", פרסם מונולוג אמיץ בו ביקש סליחה מהציונות הדתית ומכל מי שהגדיר כ"מתנחלים": "במשך הרבה שנים לא הבנתי בשביל מה אתם מסכנים את הילדים שלכם, הרבה פעמים רציתי שיחלקו את הארץ לשתיים כי רציתי שלום עכשיו".

בראיון לללי דרעי משתף ד"ר מזרחי שהסרטון זכה לאלפי תגובות, רובן המוחץ חיוביות, "זו זכות גדולה שיש לנו אנשים כאלה במדינה".

Photo by Tomer Neuberg/Flash90

הוא מצביע על בעיית העידן הנוכחי שמאופיין באינדיבידואליזם ובנרקיסיזם: "הפכנו לנרקומנים של נוחות, של הנאות ושל שקט ושכחנו את טובת הכלל שהיא מעל הפרט. בסוגיה הביטחונית וההתיישבותית נפלתי גם אני לבורות, לעיוורון ולאשליה, היום אני מבין שהמתנחלים הם עוטפי המדינה, בזכותם אני יכול לשבת כאן בתל אביב".

את תפיסת השמאל הוא מסביר בכך שאנשים נמצאים בהכחשה ומנסים להמציא את הרע האידאלי בלי להטיל ספק באמונות שלהם, "אני שואל את עצמי איפה כל הפסיכולוגים ואנשי הרוח שיראו את האמת ויקראו להפסקת ההתייחסות למתיישבים כאל 'בוזזים' ו'משיחיים', זה תעתוע ועיוורון".

עוד מתאר ד"ר מזרחי את ההתפעמות לנוכח אצילות ההורים החטופים חובשי הכיפה ואת הכאב למראה לוויה אחר לוויה של בני הציונות הדתית: "אני מתבייש בעצמי כשאני רואה את הגדולה ואת היכולת לראות בתוך הצער שלהם את טובת המדינה ואת העקרונות הרוחניים. אין שום דבר משיחי או קיצוני בדיבורים שלהם – אני שומע אהבה למדינה ולעם, יש כאן אנשים שחינכו אותם ברמה רוחנית, נפשית ורגשית בצורה מעוררת השתאות וכבוד".

צפו בראיון המלא

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום